نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 15:00

زمینه اشتغال‌زایی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی سمنان مهیا شد

سمنان - دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه قائم (عج) سمنان با بیان اینکه زمینه اشتغال زایی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان مهیا شد، گفت: مشاغل در این قرارگاه آموزش و تسهیلات دریافت می‌کنند.

حسین فغانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه استان سمنان اقدام به راه اندازی ۵۴۵ صندوق اشتغال زایی کرده که ماحصل آن ایجاد ۷۲ شرکت تعاونی بخش تولید بوده است، تاکید کرد: گام‌های خوبی در راستای توسعه اقتصادی، اشتغال و تولید در استان در همین راستا برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال زایی و تولید، قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه استان سمنان نسبت به آموزش کسب و کارهای تولیدی نیز اقدام خواهد کرد، تاکید داشت: در این راستا دهکده اقتصاد مقاومتی توسط سپاه استان سمنان راه اندازی شده است.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه قائم (عج) استان سمنان با بیان اینکه در این دهکده واحدهای تولیدی و طرح‌های تولیدی و اشتغال زایی آموزش داده شده و سپس برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارجاع داده خواهند شد، تاکید کرد: تلاش شده تا بتوانیم مسیر اشتغال و تولید را در این قرارگاه کوتاه کنیم.

فغانی با بیان اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی قرارگاه سپاه استان سمنان در ۴۶ هکتار راه اندازی شده است، گفت: کسب و کارها با مقیاس کوچک با اهداف تولیدی و اشتغال در این دهکده استقرار پیدا کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کشاورزی، نهاده‌های دامی و … اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و تولید برای ۱۵ طرح اجرایی به ویژه پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی هم اکنون در این دهکده صورت می‌گیرد، بیان کرد: باغ پسته، گیاهان دارویی، علوفه، پروار بندی، دام سبک، شتر و … در این دهکده هم اکنون مشغول به فعالیت و آموزش هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918008

مهمترین اخبار ایران و جهان: