نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 17:42

آذربایجان غربی ۴۰ درصد سهم صادرات سیب کشور را دارد

ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۱۳۰ هزار تن صادرات سیب انجام شده در کشور تاکنون، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از طریق گمرکات استان بوده است.

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آمار رسمی و ثبت شده صادرات سیب استان از طریق گمرکات ۳۰ هزار تُن بوده ولی این میزان تا ۴۵ هزار تُن نیز تخمین زده می‌شود که البته توسط گمرکات سایر استان‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به روند کند صادرات سیب درختی استان اظهار کرد: ۴۵۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان باقی مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: هر ۲ هفته یک بار جلساتی با نمایندگان تجار و بازرگانان جهت رصد بازار و همچنین نیازسنجی بازارهای هدف انجام می‌شود تا علاوه بر شناسایی و اخذ مشکلات ذائقه مشتریان نیز سنجیده شود.

کرامتی درباره خرید سیب صنعتی در استان گفت: برنامه ریزی برای خرید سیب درختی صنعتی استان در سال آینده از امسال در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی در استان خریداری شده است، اضافه کرد: مقرر شده است تا بانک کشاورزی از طریق معرفی جهاد کشاورزی و از محل اعتبارات مشخص به مراکز جمع آوری سیب صنعتی جهت تأمین نقدینگی تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کند.

باغداران آذربایجان‌غربی امسال نیز با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب درختی، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916208

مهمترین اخبار ایران و جهان: