نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 17:16

اجرای ۴۵۳ پروژه عمرانی در امامزادگان و موقوفات مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بهسازی و بازپیرایی ۴۵۳ امامزاده در حال انجام است که کار بیشتر آنها به پایان رسیده و برخی در انتظار تحقق بودجه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی ظهر امروز در همایش یاوران وقف استان مازندران که در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: بهسازی و بازپیرایی ۴۵۳ امامزاده در حال انجام است که کار بیشتر آنها به پایان رسیده و برخی در انتظار تحقق بودجه هستند.

وی با بیان اینکه به‌جز ۸ وقف جدید در هفته وقف، مردم استان مازندران ۳۱۲ وقف جدید در طول سال جاری به ثبت رساندند،گفت: این وقف‌ها در حوزه‌ای مختلف منفعتی بوده و درآمد ایجاد می‌کنند‌.

 حیدری‌جناسمی خاطرنشان کرد: در مازندران شاهد وقف نگهداری کودکان یتیم، ایجاد اشتغال و تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان هستیم، در هفته وقف شاهد ثبت وقف قرآنی با نام و یاد حضرت زهرا (س) نیز بوده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: وقف ماندگار است و واقف هرگز نمی‌میرد، همچنان که شهدا نمی‌میرند و این تعبیر قرآن است.

این مسؤول ادامه داد: در استان مازندران حدود ۷۰ درصد از موقاف مربوط به عزاداری سیدالشهدا (ع) بوده و مقید به مکان و زمان نیست.

وی با اشاره به درمان صدها نفر از بیمارستان رازی قائمشهر از موقوفه دکتر علی نقی‌کنی، عنوان کرد:  ۱۶۷ موقوفه در استان مربوط به بهداشت و درمان است واین واقف ماندگار است، مردم را نجات داد؛ فرهنگ نوع‌دوستی و اسلامی را احیا کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از محل موقوفات بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای عزای امام حسین (ع) در استان صرف شده است که بانی سفره واقف خیراندیشی است که این کار بزرگ را انجام داد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532996

مهمترین اخبار ایران و جهان: