نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 10:26

زلنسکی: حداقل دو اوکراینی در اسرائیل کشته شدند

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که حداقل دو تبعه این کشور طی درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور اوکراین با اعلام کشته شدن دو نفر از اتباع این کشور طی درگیری‌ها در فلسطین اشغالی، یک بار دیگر عملیات طوفان الاقصی را محکوم کرد.

در شرایطی که خبرها از فلسطین اشغالی از افزایش تلفات رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی حکایت دارد، رئیس‌جمهور اوکراین از جامعه بین‌المللی خواست مقابل این «حمله تروریستی» بایستد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، ولودیمیر زلنسکی در یک سخنرانی خبر داد که حداقل دو شهروند اوکراینی در حملات اخیر کشته شدند اما توضیح بیشتری درباره نحوه کشته شدن آنها ارائه نداد.

رئیس‌جمهور اوکراین یک بار دیگر علیه عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین موضع گرفت و از جامعه بین‌المللی خواست، نظاره گر «این حملات تروریستی» نباشند.

وی ادامه داد: «سفارت اوکراین در اسرائیل، همه دیپلمات‌های ما همراه با سرویس اطلاعاتی، به طور شبانه روزی برای کمک به همه مردممان که نیاز به کمک دارند، کار می‌کنند».

زلنسکی افزود: «بسیاری از افراد از جسارت و آمادگی کامل برای انجام این حمله تروریستی شوکه شدند. اگر تروریست‌ها موفق شوند، به این معنی است که آنها تهدیدی فقط برای یک کشور نیستند».

رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این هم در حمایت از صهیونیست‌ها و محکوم کردن نیروهای مقاومت فلسطین موضع گرفته بود. زلنسکی پیشتر با تاکید بر حق مسلم رژیم صهیونیستی برای «دفاع از خود» گفته بود: «تمام جزئیات مربوط به این حمله تروریستی باید فاش شود تا جهان همه کسانی که از این حمله حمایت و برای انجام آن کمک کردند را بشناسد و پاسخگو کند».

همزمان با این اظهارنظرها، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» بامداد روز دوشنبه (امروز) گزارش داد که شمار تلفات صهیونیستها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیروهای مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه شمار تلفات عملیات اخیر رزمندگان مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی را ۷۰۰ نفر اعلام کرده بود. پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که برآوردها حاکی از آن است که تعداد اسرای صهیونیست در غزه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر هستند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532396

مهمترین اخبار ایران و جهان: