نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 11:02

نشست علمی «زن آگاهی یا تن آگاهی» برگزارشد

نشست علمی «زن آگاهی یا تن آگاهی» با حضور تعدادی از کارشناسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، نشست علمی «زن آگاهی یا تن آگاهی!» با حضور «معصومه ظهیری» استاد حوزه و دانشگاه، «زهرا فخر روحانی» استاد حوزه و دانشگاه فرهنگیان، استاد «مهدی جمشیدی» عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و برخی از کارشناسان حوزه فرهنگ و زنان برگزار شد.

محمد جلیلی پژوهشگر سیاسی مسائل ایران و دبیر نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص موضوع برگزاری این نشست علمی بیان کرد: این نشست در جهت صحبت‌های مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در کنگره اخیر در خصوص زن و جنسیت زنانه در انقلاب اسلامی است که ایشان تا کنون هزاران صفحه در رابطه با  جنس زنانه و مسائل و مشکلات زن در جهان اسلام، در ایران و در مواجهه با تمدن غربی نوشته‌اند که در این چهل سال به اشتراک گذاشته‌اند.

وی در ادامه افزود: آن چیزی که تأمل‌ برانگیز است یک ایجاد تقابل مفهومی است که در برابر موضوعی که در اغتشاشات ۱۴۰۱ جناح مقابل دنبال می‌کرد است؛ که از رفتار زنان در ایران به عنوان جنبش زنانه تعریف کرد. در حقیقت مقصود جناح مقابل از جنبش زنانه نوعی آگاهی فردی یا ایجاد یک فضای اجتماعی در جهت مبارزه با حاکمیت دینی باشد. 

جلیلی در ادامه تأکید کرد: جناح مقابل و اپوزیسیون جمهوری اسلامی خیلی تلاش دارند که هویت زن را به این شکل تعریف کنند. اما در مقابل این مسئله حضرت آقا موضوع حرکت زنانه عنوان می‌کنند. حرکتی که به عنوان رشد و آگاهی نام برده می‌شود.

پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532452

مهمترین اخبار ایران و جهان: