نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 11:55

مسکو چهار قایق نظامی اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ارتش اوکراین، چهار قایق نظامی اوکراین حامل نظامیان این کشور را در دریای سیاه منهدم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ارتش روسیه چهار قایق نظامی اوکراین را که حامل نظامیان این کشور بود، در دریای سیاه منهدم کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که قایق‌های تندرو اوکراینی که یکشنبه شب هدف قرار گرفتند به سمت غرب شبه جزیره کریمه در حال حرکت بودند.

در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: «هواپیمای نیروی دریایی ناوگان دریای سیاه، چهار قایق نظامی تندروی آمریکای "نیروی دریایی ویلارد" که حامل گروههایی از نیروهای مسلح اوکراین بود، منهدم کرد».

وزارت دفاع روسیه بدون آن‌که جزئیاتی ارائه دهد گفت که این قایق‌های تندرو «در حال حارکت به سمت ساحل کریمه بودند».

در حمله‌ای مشابه در تاریخ ۳۰ آگوست (هشتم شهریور ماه) روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور چهار قایق نظامی حامل ۵۰ نظامی اوکراینی را در دریای سیاه منهدم کرد.

اوایل صبح امروز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک حمله اوکراین را بر فراز دریای سیاه را دفع کرده است.

وزیر دفاع روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «پهپادهای اوکراینی در هوا بر فراز دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه منهدم شد».

کریمه آخرین بار روز شنبه هفته جاری مورد حمله قرار گرفت و روسیه سه پهپاد نیروی دریایی اوکراین را که پل متصل کننده این شبه‌جزیره به روسیه را هدف قرار داده بود، منهدم کرد.

کریمه در سال ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شد و در هفته‌های اخیر به شدت مورد حمله ارتش اوکراین قرار گرفته است و کی‌یف بارها تأکید کرده است که به دنبال بازپس‌گیری کریمه از روسیه است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484596

مهمترین اخبار ایران و جهان: