نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 16:42

عتبه حسینی اتوبوس‌های خود را به بازگشت زائران تا مرزهای زمینی ایران اختصاص داد

با افزایش جمعیت زائران در کربلا، همه اتوبوس‌های عتبه حسینی به جابجایی زائران تا مرزهای زمینی ایران اختصاص یافت و دیگر هیچکدام از اتوبوس‌های آن به شهرهای زیارتی عراق نمی‌روند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، تعداد زائران کربلا هر لحظه در حال افزایش است و ستاد مرکزی اربعین از تشرف سه میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی به عراق خبر داده است. البته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته و موج برگشت به کشور زائران آغاز شده است.

در شهر عراق ماشین‌‌هایی برای بازگشت ایرانیان به سوی مرزهای زمینی تدارک دیده شده است و در خیابان‌های مختلف به سمت مرزهای مهران و شلمچه ماشین موجود است.

همچنین امسال با توجه به حضور موج گسترده زائران در مرز خسروی، ماشین‌هایی به سوی این مرز هم در عراق وجود دارد، البته تعداد آن‌ها از ماشین‌های به سمت مرز مهران کم‌تر است.

علاوه بر این، عتبه حسینیه امسال برای نخستین‌بار همه ماشین‌های خود را به ایرانیان اختصاص داده است و همه اتوبوس‌های عتبه حسینیه که هر روز زائران را به سایر شهرهای زیارتی منتقل می‌کرد، به سفر به سوی مرزهای زمینی ایران حرکت می‌کنند. 

بر همین اساس دیگر ماشین‌های عتبه به سمت شهرهای سامرا و کاظمین نرفته و‌فقط زائران را به چهار مرز زمینی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی منتقل می‌کنند. این اقدام به منظور کاهش تعداد زائران حاضر در کربلا پیش‌بینی شده است.

زائرانی که قصد بازگشت به کشور را دارند باید از خیابان سدره حرم امام حسین علیه‌السلام بلیت سفر به سوی مرز مورد نظر خود را تهیه کنند. فروش بلیت اتوبوس‌های عتبه از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود و حرکت اتوبوس‌های زائران برای بازگشت به مرزهای زمینی ساعت ۱ و ۳ بامداد صورت می‌گیرد.

هزینه بلیت اتوبوس عتبه حسینیه از کربلا تا مرز مهران ۱۵ هزار دینار، تا مرزهای شلمچه، الشیب (چذابه) و خسروی (منذریه) هر کدام ۲۰ هزار دینار است.

به گزارش فارس، امسال ۶ مرز زمینی مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق برای تردد زائران اربعین باز است. مرز مهران همچنان پرترددترین مرز زمینی اربعین به شمار می‌رود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483496

مهمترین اخبار ایران و جهان: