نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 13:39

مشاهده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان کهنوج

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کهنوج از مشاهده یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، هادی جلالی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کهنوج  استان کرمان گفت: یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش موفق به مشاهده و فیلم برداری از یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان شهرستان کهنوج شد.

وی افزود: همراهی همه آحاد مردم در امر حفاظت از عرصه‌های طبیعی امری ضروری به نظر می‌رسد و در این راستا با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست و تلاش شبانه‌روزی همکاران شاهد گونه‌های مختلف حیات وحش در این شهرستان هستیم.

جلالی ادامه داد: خرس سیاه آسیایی(بلوچی) یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض است ودر رده پستانداران و راسته گوشتخوران قرار میگیرد و با این وجود نمی‌توان خرس‌ها را گوشت‌خوار نامید خرس‌ها همه چیز خوار هستند آن‌ها از میوه‌ها و گیاهان تغذیه می‌کنند و به شدت جذب مواد غذایی شیرین می‌شوند. خرما ۸۵ درصد رژیم غذایی این حیوان را در مناطق گرمسیری تشکیل می‌دهد، پراکنش این گونه در معرض انقراض در جنوب شرق کشور(جنوب کرمان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کهنوج از کلیه شهروندان، عشایر، دامداران و اهالی روستاهای پیرامون درخواست کرد در صورت مشاهده مجدد از نزدیک شدن و یا هرگونه اذیت و آزار و یا شکار این گونه ارزشمند خوداری کنند و محیط‌زیست را در حفظ و حراست از گونه‌های حیات وحش حمایت کنند زیرا محیط‌زیست متعلق به خود مردم و نسل های بعدی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484808