نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 17:59

روش برعکس آکادمی‌های فوتبال در ایران!

در گردهمایی مدیران آکادمی‌های فوتبال باشگاه‌های کشور مطرح شد که بهتر است ابتدا تیم‌های آکادمی تشکیل شوند و بعد تیم بزرگسالان داشته باشیم اما اتفاقی که تا به حال رخ داده است برعکس این موضوع بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، هومن فیروزی، معاون باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در نشست مدیران آکادمی‌های فوتبال باشگاه‌های کشور در ورشگاه نقش‌جهان اظهار داشت: در ورزشگاهی حضور داریم که با زحماتی چند ساله تبدیل به یک قطب فرهنگی و ورزشی شده است، ما همیشه به دنبال استاندارد‌ها بوده‌ایم، یکی از مباحثی‌ که در خصوص مجوز حرفه‌ای مورد تاکید است به شفافیت مالی مربوط می‌شود، در باشگاه سپاهان این شفافیت وجود دارد اما برخی رسانه‌ها تلاش دارند تا با جوسازی خلاف این موضوع را عنوان کنند.

وی‌ افزود: سپاهان یک اسپرت کلاب یا باشگاه ورزشی است، این باشگاه در دو بخش‌ قهرمانی و کارگری فعالیت دارد، در بخش کارگری ۲۸ رشته ورزشی شامل ۱۸ رشته برای آقایان و ۱۰ رشته برای بانوان وجود دارد که ۷۳۸ ورزشکار و اعضای کادرفنی در آن‌ها حضور دارند، در ورزش قهرمانی به غیر از فوتبال، در هندبال، والیبال، والیبال نشسته، ووشو، شمشیربازی، تیراندازی، تیر و کمان، بدمینتون، کشتی فرنگی، دوچرخه‌سواری در مسابقات شرکت می‌کنند.

محمدعلی بصیریان، مدیر آکادمی فوتبال باشگاه فولاد مبارکه سپاهان نیز در این نشست اظهار داشت: بهتر است ابتدا تیم‌های آکادمی تشکیل شوند و بعد تیم بزرگسالان داشته باشیم اما اتفاقی که تا به حال رخ داده است برعکس این موضوع بوده است. در آکادمی سپاهان دپارتمان‌‌های فنی داریم، چشم‌انداز آکادمی سپاهان توسعه بازیکنانی است که با هویت این باشگاه آشنا باشند، در آکادمی از همه بازیکنان استفاده می‌کنیم و توجه به نتیجه در اولویت نیست و به دنبال پرورش هستیم.

بصیریان تصریح کرد: خلأ قوانین باعث می‌شود بازیکنان پایه وقتی به مرحله راهیابی به تیم‌های اصلی قرار دارند، ساز جدایی کوک کنند؛ نکته حائز اهمیت این است که آکادمی‌ها باید تجهیزات مجهز باشند، پایگاه‌های همنام استعدادیابی در شهر‌‌های مختلف داریم که برای سنین پایین این شرایط را فراهم می‌کند تا از خانواده‌های خود جدا نشوند.

در بخشی دیگری از این نشست، رضا تقوی مدیر آکادمی نساجی مازندران با تمجید از امکانات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: من به واسطه سفرهایی که داشته‌ام از کشور‌های مختلفی بازدید کردم و می‌توانم بگویم امکاناتی که ما امروز در ورزشگاه نقش‌جهان دیدیم قابلیت رقابت با کشور‌های اروپایی را دارد.

وی افزود: نه تنها ما در نساجی بلکه بسیاری از تیم‌های لیگ برتری چنین شرایطی را ندارند و سپاهان از این نظر در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483596

مهمترین اخبار ایران و جهان: