نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 20:58

نظارت‌ بر مراکز فروش نوشت‌افزار در اردستان تشدید می‌شود

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر مراکز فروش نوشت‌افزار در شهرستان، گفت: سه واحد به دلیل عدم رعایت مقررات نظام صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، امید سلامی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و افزایش خرید لوازم التحریر توسط خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای تحصیل، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و نوشت‌افزار در سراسر شهرستان اردستان به صورت گشت مشترک با حضور کارشناسان اداره صمت، اتاق اصناف و رئیس اتحادیه مربوطه اجرا می‌شود.

وی افزود: در بازرسی و نظارت‌های انجام شده از مراکز خرید پرمصرف، مراکز لوازم التحریر، کیف، کفش و پوشاک در شهرستان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته که در این راستا سه واحد به دلیل عدم رعایت مقررات نظام صنفی، تشکیل پرونده شده و جهت برخورد قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سلامی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی بر مراکز فروش نوشت‌افزار در شهرستان تشدید می‌شود و هدف از اجرای این طرح، نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی عرضه کنندگان نوشت‌افزار با رویکرد حمایت از تولید داخلی است.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان تصریح کرد: حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی از جمله اهدافی است که به همین دلیل بحث نظارت و بازرسی از مراکز فروش کالای پرمصرف نظیر لوازم التحریر در این ایام تشدید شده است.

وی اضافه کرد: امروزه قاچاق کالا صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند بنابراین توصیه می‌شود شهروندان با خرید نوشت افزار ایرانی به رشد تولید و حمایت از کالای ایرانی کمک کنند.

سلامی تاکید کرد: تمام واحدهای صنفی در شهرستان وظیفه دارند که قیمت کالا و نرخ‌نامه را در معرض دید عموم قرار دهند؛ شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب را به تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518208

مهمترین اخبار ایران و جهان: