نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 20:20

شکایت رگولاتوری نروژ از متا به‌خاطر قانون‌شکنی و نقض حریم خصوصی

رگولاتور نروژ به دادگاه گفت که متا مالک فیسبوک قوانین حریم خصوصی را زیر پا می گذارد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رگولاتور داده‌های نروژ روز چهارشنبه در دادگاهی اعلام کرد که پلتفرم متا قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌های اروپا را در نروژ نقض می‌کند، موردی که می‌تواند پیامدهای اروپایی گسترده‌تری داشته باشد.

متا از 14 آگوست(23مرداد) به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران از طریق جمع آوری داده های کاربران و استفاده از آن برای هدف قرار دادن تبلیغات به آنها، روزانه 941هزار و 45 دلار جریمه شده است. اکنون مالک فیسبوک و اینستاگرام به دنبال صدور دستور موقت در مورد آن است که این جریمه روزانه را برای 3 ماه آینده اعمال می کند.

وکیلی که نماینده تنظیم کننده است، گفت: «این جریمه قانونی است زیرا متا به مقررات حفاظت از داده های عمومی اروپا (GDPR) احترام نمی گذارد.»

او در آخرین روز جلسه دو روزه دادگاه گفت: «هیچ بحثی در مورد اینکه آیا متا این قوانین را نقض می کند وجود ندارد زیرا این شرکت اکنون قوانین حفاظت از داده های عمومی اروپا را زیر پا می گذارد.»

متا روز سه‌شنبه به دادگاه گفت که قبلاً متعهد شده است که از کاربران رضایت بخواهد و رگولاتور گفته که مشخص نیست متا چه زمانی و چگونه از کاربران رضایت بگیرد و در این بین، حقوق کاربران نقض شده است.

این تنظیم کننده با ارجاع تصمیم خود به هیئت حفاظت از داده‌های اروپا، این اختیار را دارد در صورت موافقت جریمه را دائمی کند.

این امر همچنین می تواند دامنه سرزمینی این تصمیم را به بقیه اروپا گسترش دهد. نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست اما بخشی از بازار واحد اروپا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465196

مهمترین اخبار ایران و جهان: