نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 09:00

برگزاری همایش جاماندگان اربعین حسینی در همدان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همایش جاماندگان اربعین حسینی در همدان برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام مهدی ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری همایش جاماندگان اربعین حسینی در همدان خبر داد و اظهار کرد: این همایش در نقاط مختلف استان همزمان با روز اربعین برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه همایش جاماندگان اربعین حسینی در ساعت ۱۰ صبح در میدان امام (ره) آغاز خواهد شد گفت: با فراخوان صورت گرفته، اجتماع در میدان امام خمینی(ره) است و سپس در ساعت ۱۱:۳۰ به سمت امامزاده عبدالله (ع) حرکت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برنامه‌ عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) با حضور مداحان و سخنرانی آیت الله شعبانی؛ نماینده ولی فقیه در استان افزود: در طول مسیر موکب‌هایی با همکاری اصناف برای پذیرایی از جاماندگان و نیز ایستگاه‌های فرهنگی تعبیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز مسیرهای جاماندگان اربعین مشخص شده است گفت: تقریبا ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی موکب‌های حسینی در سطح استان همدان راه‌اندازی کرده‌اند و خدماتی به زوار کربلا ارائه می‌دهند.

ارتقایی از برپایی بیش از ۱۵۰ موکب طی ایام اربعین حسینی در استان  خبر داد و عنوان کرد: اعزام روحانی و مبلغین به موکب‌ها، رونق روضه‌های خانگی، برگزاری مراسم‌های عزاداری و سخنرانی در مساجد، برپایی هیأت‌های مذهبی و نیز برگزاری پویش‌های مختلف در این ایام مورد توجه بوده است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485796

مهمترین اخبار ایران و جهان: