نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 17:59

بیماری‌های قلبی عروقی رتبه نخست مرگ و میر در دزفول

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول گفت: بیماری‌های قلبی عروقی رتبه نخست مرگ و میر در دزفول را به خود اختصاص داد.

پروین جولا مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بیماری‌های قلبی عروقی در جهان حدود 31 درصد از مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه مرگ و میر با بیماری‌های قلبی عروقی آمار بالایی است، عنوان کرد: طبق آخرین آمار جهانی سالانه بیش از 20 میلیون نفر مرگ به دلیل این بیماری رخ می‌دهد که درصد مرگ و میر این بیماری در دانشگاه دزفول نیز همراستا با آمار جهانی و کشوری در رتبه نخست مرگ و میر قرار دارد.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول تصریح کرد: به‌دلیل شیوع بالای بیماری‌های قلبی و عروقی و عوامل خطر متعددی که در بروز این دسته از بیماری‌ها دخیل هستند آگاه سازی عموم در خصوص عوامل خطر پیشگفت ضروری است.

جولا عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در جهت پیشگیری از خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی و عوارض ناشی از آن برنامه خطرسنجی افراد بالای 30 سال است که به صورت برنامه‌ای مدون از سال 1396 در مراکز خدمات جامع سلامت در حال انجام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521808

مهمترین اخبار ایران و جهان: