نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 09:42

راه‌اندازی مجدد ۱۷۴ واحد تولید راکد در مازندران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: راه‌اندازی مجدد ۱۷۴ مورد از واحدهای تولیدی استان که راکد ماندند از جز اقدامات دولت سیزدهم در مازندران بوده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران به‌مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی دو سال دولت سیزدهم یک‌هزار و ۴۱۲ مورد جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیارد ریال و اشتغال ۲۷هزار و ۷۰۹ نفر صادر شده است.

وی افزود: طی این مدت ۱۴۸ فقره طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۵۶هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳هزار و ۷۶ نفر داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: از اقدامات مهم بحث طرح توسعه شرکت پالایشگاه شیر شرکت کاله بوده که منجر به سرمایه‌گذاری حدود ۳هزار میلیارد تومانی شده و در آینده‌ای نزدیک نیز طرح توسعه‌ای با یک میلیون یورو سرمایه‌گذاری شرکت می‌تواند شرایط جذب حداقل ۷هزار نفر را فراهم کند.

کهنسال با بیان اینکه بحث احیا و توسعه شرکت چوب و کاغذ را داشتیم، اضافه کرد: این مهم طی قراردادی با آموزش و پرورش مبنی بر چاپ‌های کاغذهای مدارس کل کشور به میزان ۳۰هزار تن و ۱۰هزار تن کاغذ برای چاپ و نشر وزارت ارشاد بوده است.

وی به بروزرسانی شناسنامه بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی در مازندران اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک صنعتی شهید سلیمانی در شرق استان به مساحت یک‌هزار و ۵۳ هکتار از دیگر اقدامات بوده تا با جذب سرمایه‌گذاران در بحث واحدهای تولیدی ورود پیدا کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: راه‌اندازی مجدد ۱۷۴ مورد از واحدهای تولیدی استان که راکد ماندند از دیگر اقدامات بوده است.

کهنسال در حوزه معدن، یادآور شد: طی این مدت ۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۳۳ نفر داشتیم.

وی در بخش تجارت، گفت: در بحث  صادرات طی دو سال دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه قبل ۱۶درصد رشد صادرات داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه ساماندهی صنوف از مسائل اثرگذار در بحث مهار تورم است، اظهار کرد: در حوزه نظارت و بررسی اعتقاد داریم باید تلاش بیشتری شود و از حقوق مصرف‌کننده حمایت کنیم که طی این مدت بیش از ۳۵۰هزار واحد بازرسی شدند.

کهنسال با تاکید بر اینکه بخش مهم در کارگروه رشد و توسعه تحقق رشد ۷.۸ درصدی بوده است، بیان کرد: در این زمینه تحقق رشد بیش از ۴درصد نقش این سازمان طی دوره ۱۰ سال گذشته بوده است.

وی گفت: در سفر رئیس‌جمهور به مازندران ۴۰۸ فقره طرح با مبلغ ۵هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان جذب و احیای واحدهای تولیدی داشتیم که بسیار مهم است.

کهنسال یادآور شد: افتتاح ۱۵ با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان با فرصت شغلی ۳هزارنفر در طول هفته دولت خواهیم داشت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470808

مهمترین اخبار ایران و جهان: