نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 09:06

افتتاح ۶۵ پروژه حوزه منابع طبیعی هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و کلنگ زنی۶۵طرح با اعتبار بالغ بر ۲۴۶۹ میلیارد ریال خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان، سیدمحمدنور موسوی امروز اظهار کرد: از مهم ترین برنامه های این اداره کل در هفته دولت، اجرای عملیات بیومکانیک و مکانیکی و مدیریت پایدار جنگل های ساحلی مانگرو در شهرستان قشم ومیناب وبندرخمیر است.

وی افزود: این تعداد پروژه‌ها در شهرستان‌های بستک، بندرخمیر، بندرعباس، میناب، بشاگرد، جاسک و حاجی آباد اجرا می‌شود.

 این طرح‌ها شامل مدیریت پایدار جنگل های ساحلی مانگرو ، تولید وتامین نهال در نهالستانها در راستای پویش مردمی طرح کاشت یک میلیارد درخت ، ساخت سازه‌های سنگی ملاتی، پخش سیلاب، توسعه جنگل با بذر، احداث بند خاکی و دیگر طرح‌های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان با اهمیت احیاء و توسعه روز افزون منابع طبیعی در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: حجم هر نوبت آبگیری سازه ها ی آبخیز داری استان بیش از۴۵۰ میلیون مترمکعب است.

موسوی با اشاره به جایگاه ویژه انجام عملیات آبخیزداری در هرمزگان، خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده شامل : تولید وتامین نهال در نهالستانها در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ، مهار و کنترل سیلاب و استحصال رواناب، حفاظت خاک افزایش سفره های آبهای زیرزمینی است.

 اعتبارات اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات ملی واستانی بوده که با ایجاد اشتغال ۲۴۶۹ میلیارد ریال در راستای اشتغال پایدار، افزایش توان اقتصادی در روستاییان و مقابله با خشکسالی و کشاورزی پایدار و امنیت غذایی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470696

مهمترین اخبار ایران و جهان: