نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 16:33

احتمال نفوذ گردوغبار به زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با تاکید بر اینکه وزش باد در روز سه‌شنبه به حد نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید، گفت: این وضعیت احتمالا سبب نفوذ گردو غبار به جو استان و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود، اظهار کرد: فردا از شدت وزش باد کاسته خواهد شد. 
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه عبور موجی سبب تقویت وزش باد و افزایش ابر می‌شود، افزود: این شرایط در برخی نقاط از سطح استان با رگبارهای محلی باران نیز همراه خواهد شد. 
وی با تاکید بر اینکه وزش باد در روز سه‌شنبه به حد نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید، تصریح کرد: این وضعیت احتمالا سبب نفوذ گردو غبار به جو استان و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
رحمن‌نیا تاکید کرد: همچنین دمای روزانه هوا تا اواخر هفته به‌تدریج کاهش می‌یابد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: داده‌های ایستگاه‌های استان نشان می‌دهد که خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه 24 ساعت گذشته در سطح استان به ترتیب خیرآباد با حداقل 5 درجه و ماهنشان با حداکثر 30 درجه ثبت شده است.
وی با بیان اینکه بررسی نمودارها نشان دهنده این است که میانگین دما در اکثر استان‌ها نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته است، افزود: همین نمودارها بیانگر این است که این دماها نسبت به میانگین دمای سال زراعی گذشته  کاهشی بوده است.
رحمن‌نیا میانگین دمای استان در سال زراعی گذشته یعنی از اول مهر ماه 1401 تا پایان شهریورماه 1402، 11.4 درجه سلسیوس اعلام کرد و گفت: این دما نسبت به میانگین بلند مدت مشابه 0.3 درجه سلسیوس افزایش و نسبت به سال گذشته 0.4 درجه سلسیوس کاهش یافته است.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520552

مهمترین اخبار ایران و جهان: