نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:40

راه‌اندازی کارخانه رب اسدآباد بعد از ۴ سال تعطیلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه همه با هم در جهت امنیت غذایی در جنگ اقتصادی حرکت می‌کنیم گفت: کارخانه رب اسدآباد پس از چهار سال تعطیلی مجددا راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان رضا بهراملو بعدازظهر امروز در نشست وزیر جهاد کشاورزی با تشکل‌ها و تولیدکنندگان برتر و رونمایی از نقشه راه تولیدات محصولات کشاورزی اظهار کرد: همدان استانی کشاورزی است به طوری که ۳۰ درصد اشتغال و ۲۵ درصد اقتصاد استان در این حوزه تعریف شده اگرچه مشکل آب در آن جدی است.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد تولید استان در اراضی آبی به دست می‌آید و ما همواره به دنبال بهره‌وری از آب هستیم افزود: ۴.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور در استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با توجه به رشد جمعیت باید رشد تولید داشته باشیم اما با مصرف آب کمتر تصریح کرد: در افزایش تولید باید کاهش ضایعات را نیز در نظر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد و همدلی در استان در بخش دولتی و خصوصی مشهود است یادآور شد: در برنامه‌های کشاورزی اگر اقتصاد کشاورز را نبینیم موفق نخواهیم شد.

بهراملو بخشی از اقدامات جهاد کشاورزی استان را برشمرد و گفت: در گلخانه‌ها افزایش تولید ۱۰ برابری و کاهش مصرف آب تا ۲۰ درصد عیان است از همین رو ۲۵۰ هکتار تغییر کاربری در این حوزه صورت گرفته و معرفی به بانک شده به نحوی که به میزان ۲۰ سال گذشته اقدام و عمل انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای الگوی کشت نیز برنامه مدون داریم و در صورت تامین اعتبار، اختلاف درآمد کشاورز در قهاوند و فامنین جبران می‌شود بیان کرد: این منطقه به صورت پایلوت اجرای الگوی کشت در کشور تعریف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگر اظهار کرد: کارخانه رب اسدآباد پس از چهار سال تعطیلی مجددا راه‌اندازی شده و در این واحد یک‌هزار و ۵۰۰  تن گوجه‌فرنگی خریداری و تبدیل به رب می‌شود.

وی به دیگر اقدامات همچون مبارزه با سن غلات و افزایش تولید و کیفیت گندم تاکید کرد و گفت: مبارزه با سن غلات را با جدیت هر چه بیشتر دنبال می‌کنیم اگرچه همه با هم در جهت امنیت غذایی در جنگ اقتصادی حرکت می‌کنیم.

پایان پیام/89040/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496808

مهمترین اخبار ایران و جهان: