نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 20:05

تردد ۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه از خراسان‌شمالی به گذرگاه‌های مرزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: در ایام اجرای طرح اربعین ۸ هزار و ۲۹۳ دستگاه وسیله نقلیه شخصی، زائران اربعین حسینی را به گذرگاه های مرزی انتقال دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد مشتری، مدیرکل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در ایام اجرای طرح اربعین امسال از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور، ۸ هزار و ۲۹۳ دستگاه وسیله نقلیه شخصی، زائران اربعین حسینی را به گذرگاه های مرزی انتقال دادند.

وی گفت: از این تعداد، ۶ هزار و ۲۹ دستگاه وسیله نقلیه، زائران را به مرز مهران جا به جا کردند که ۷۲.۷ درصد از آمار کل انتقال زائران استان توسط خودروهای شخصی را شامل می شود.

مدیرکل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: همچنین هزار و ۶۸۳ دستگاه وسیله نقلیه شخصی از شهرستان های خراسان شمالی به مرز شلمچه و ۲۴۰ دستگاه وسیله نقلیه شخصی به مرز چذابه تردد کرده اند که به ترتیب ۲۰.۳ درصد و ۲.۹ درصد از آمار تردد وسایل نقلیه شخصی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از مجموع وسایل نقلیه شخصی که در ایام اربعین عازم گذرگاه های مرزی شده اند ۱۹۵ دستگاه به مرز خسروی  (۲.۳ درصد) و ۱۴۶ دستگاه (۱.۸ درصد) به مرز باشماق تردد کرده اند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497096

مهمترین اخبار ایران و جهان: