نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 18:39

ساختمان‌های روستایی و عشایری بیمه می‌شوند

شهرکرد_معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بیمه ساختمان‌های روستایی و عشایری، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این مهم به مرحله عملیاتی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری بعد از ظهر پنجشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، در خصوص بیمه ساختمان‌های روستایی و عشایری، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته این مهم به مرحله عملیاتی رسید.

وی افزود: در سال‌های گذشته توسعه قابل قبولی در سطح گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی از روستاهای استان به لحاظ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شرایط بسیار مناسبی پیدا کرده‌اند.

حیدری عنوان کرد: سهمیه قیری که در سال ۱۴۰۱ توانستیم برای چهارمحال و بختیاری جذب کنیم بی‌نظیر بود و باعث شد بتوانیم راه‌های روستایی را بهبود ببخشیم.

وی به لزوم برنامه‌ریزی و ساماندهی منابع آب چهارمحال و بختیاری اشاره و خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته برای تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری با بحران مواجه بودیم، آخرین اقدامی که در استان برای تأمین آب شرب شهر شهرکرد انجام شد انتقال آب از سد باباحیدر به شهرکرد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خط اصلی انتقال آب از سد باباحیدر ۴۵ کیلومتر است که ۴۱ کیلومتر از این مسیر در بازه زمانی حدود ۵ ماهه انجام شده است.

حیدری بیان کرد: ۹۵۳ پروژه در سطح استان چهارمحال و بختیاری در هفته دولت کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شود از این تعداد ۲۲۰ طرح با اعتبار ۵۴ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی و ۷۳۳ پروژه با اعتبار ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند که جمعاً ۶۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل یا اجرای این پروژه‌ها اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین ارزیابی که وزارت کشور از پروژه‌های سطح چهارمحال و بختیاری انجام داده است، این استان رتبه دوم کشور به لحاظ تعداد پروژه‌های افتتاحی را داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466652

مهمترین اخبار ایران و جهان: