نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 16:49

وزیر راه و شهرسازی: افزایش تسهیلات و کاهش سود بانکی تسهیلات مسکن

وزیر راه و شهرسازی تخصیص اعتبار برای زیربناهای مورد نیاز، تعرفه‌های لازم در امور مختلف، عوارض شهرداری و ... از جمله مسائل مرتبط با ساخت و ساز مسکن عنوان کرد و گفت: با مصوبات کشوری مبلغ تسهیلات مسکن ملی افزایش و درصد آن کاهش یافته است و موضوع بیمه نیز با مصوبه حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان به مسائل مطرح شده در جلسه توسط متقاضیان مسکن ملی و همچنین تعاونی‌ها اشاره و اظهار کرد: واقعیت این است که حرف زدن از ساختن مسکن راحت، ولی در عمل کار بسیار سختی است به همین دلیل با وجود محتمل بودن عتاب در این حوزه، دولت مداخله کرده تا این چرخه راه بیفتد.
وزیر راه و شهرسازی تصمیم به مداخله توسط دولت در امر ساخت مسکن را شجاعانه دانست و افزود: تصمیم به فراهم کردن  زمینه برای ساخت یک میلیون واحد مسکن راحت است، ولی در واقع صحبت از یک میلیون واحد است که با قانون مصوب مجلس امور تسهیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه با قانون مصوب تولید مسکن افزایش و در واقع بازار کنترل می‌شود، ادامه داد: کنترل بازار منجر به تسهیل امور مختلف هم خواهد شد.
بذرپاش به مشکلات تعاونی‌های مسکن اشاره و تصریح کرد: اغلب  تعاونی‌های مشکل با مشکل قضایی مواجه شده و در واقع تاکنون هیچ مسکنی در این تعاونی‌ها ساخته و تحویل داده نشده که هیچ، اعضای تعاونی علیه یکدیگر هم ادعاهایی را مطرح کرده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر قانونی و تاکید رئیس جمهور برای مداخله دولت در امر مسکن گفت: اگر این مهم قانونی و تاکید ریاست جمهور هم نبود، ضرورت جامعه کنونی اقدام را ضروری می‌کند.
وی با بیان اینکه شهر زنجان مشکل تامین زمین ندارد و در واقع این مشکل در این شهر حل شده است، ادامه داد: مصوبه تامین زمین در روستاهای اطراف می‌تواند مشکل تامین زمین را حل کند.
بذرپاش تخصیص اعتبار برای زیربناهای مورد نیاز، تعرفه‌های لازم در امور مختلف، عوارض شهرداری و ... از جمله مسائل مرتبط با ساخت و ساز مسکن عنوان و تصریح کرد: با مصوبات کشوری مبلغ تسهیلات مسکن ملی افزایش و درصد آن کاهش یافته است و موضوع بیمه نیز با مصوبه حل خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی به دیگر مسائل مطرح شده در جلسه از جمله مشکلات موردی در پروژه‌ها اشاره و تصریح کرد: این مسائل مکتوب ارائه شود تا با کار کارشناسی بتوان اقدام کرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466608

مهمترین اخبار ایران و جهان: