نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:14

کشف تجهیزات پزشکی غیر مجاز به ارزش ۴۳ میلیارد ریال در قم

قم- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از کشف تجهیزات پزشکی غیرمجاز در قم توسط بازرسان این معاونت به ارزش ۴۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدی ابوالحسنی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نظارت‌های مستمر در این معاونت توسط کارشناسان گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به همشهریان و همچنین نظارت دقیق بر محصولات ارائه شده، بازرسی‌ها انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: در یکی از بازرسی‌های انجام شده از کارخانه‌ای در سطح استان توسط بازرسان اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو، ۹ هزار و ۵۸۶ عدد محلول نگهداری و شستشوی لنز چشمی غیرمجاز کشف و توقیف شد.

ابوالحسنی افزود: با توجه به گسترش روزافزون وسایل زیبایی و سوءاستفاده افراد سودجو، در این بازدید که پلیس امنیت اقتصادی استان نیز حضور داشت، این محلول‌های غیرمجاز کشف و ضبط شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همچنین در نظارت دیگری از یکی از کارخانه‌های استان ۱۲۰ هزار و ۴۶۳ کیت تشخیص سریع بارداری غیرمجاز کشف شد.

وی گفت: از دیگر بازرسی‌های صورت گرفته توسط این گروه، می‌توان به بازرسی از یک کارخانه تولید ملزومات پزشکی اشاره کرد که در این بازدید هم ۹۵ هزار و ۲۹۳ میکروست غیرمجاز کشف شد.

ابوالحسنی گفت: ارزش ریالی ملزومات کشف شده، حدود ۴۳ میلیارد ریال است که از ورود این اجناس قاچاق و غیرمجاز که به سلامت جامعه نیز ضربه می‌زد، جلوگیری به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494296

مهمترین اخبار ایران و جهان: