نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 16:39

لاوروف شرط انتشار بیانیه‌ای از طرف همه اعضای گروه-۲۰ را تشریح کرد

وزیر ‌خارجه روسیه امروز اعلام کرد: اگر موضع مسکو منعکس نشود، هیچ بیانیه کلی از طرف همه اعضای گروه-۲۰ وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که مسکو از بیانیه نهایی نشست این ماه گروه- ۲۰ جلوگیری خواهد کرد؛ مگر اینکه موضع کشورش در مورد اوکراین و سایر بحران ها را منعکس کند.

به گزارش رویترز، سرگئی لاوروف که از سال ۲۰۰۴ به عنوان وزیر خارجه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فعالیت می کند، قرار است در نشست ۹ و ۱۰ سپتامبر گروه- ۲۰ در دهلی نو نماینده روسیه باشد.

وزیر امور خارجه روسیه به دانشجویان مؤسسه روابط بین‌ الملل دولتی مسکو در این ارتباط گفت: اگر موضع ما منعکس نشود، هیچ بیانیه کلی از طرف همه اعضا وجود نخواهد داشت.

دفتر نخست وزیر هند روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه تلفنی با نارندرا مودی نخست‌ وزیر هند گفتگو کرد و گفت که او نمی‌ تواند در نشست سران گروه- ۲۰ در دهلی نو از ۹ تا ۱۰ سپتامبر شرکت کند؛ بنابراین هیئت روسی توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مدیریت خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیر هند در این ارتباط آمده بود: رئیس‌جمهور پوتین عدم امکان سفر خود برای شرکت در نشست سران گروه- ۲۰ در دهلی نو در ۹ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ را اعلام کرد و گفت مسکو توسط وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در نشست مذکور نمایندگی خواهد شد.

این بیانیه اضافه کرد که نارندرا مودی در این رایزنی تلفنی گفته است که تصمیم مسکو در این ارتباط را درک می کند و از رئیس جمهور روسیه به دلیل حمایت مداوم این کشور از همه ابتکارات تحت ریاست گروه- ۲۰ هند تشکر کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480152

مهمترین اخبار ایران و جهان: