نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:37

۱۴ هزار میلیارد ریال پروژه در کردستان آماده افتتاح است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت و سفر رئیس جمهور در آینده ای نزدیک به استان ۱۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال آماده افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی در مراسم افتتاح واحد تولید درب و پنجره «UPVC» و شیشه‌های دو جداره که به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سنندج صورت گرفت، اظهار کرد:  مجوز بهره برداری این واحد در سال ۱۴۰۱ صادر شده است و ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ تن را دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری که توسط متقاضی در این واحد انجام شده ۲۲۷ میلیارد ریال است، یادآور شد: در سال جاری حدود چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۱۲۰ میلیارد ریال هم سرمایه در گردش از سوی بانک صادرات به این واحد پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دولت و سفر رئیس جمهور در آینده ای نزدیک به استان ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال آماده افتتاح است.

مدیر واحد تولیدی پنجره آسمان کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: ۱۴ نفر در فاز نخست این واحد مشغول به کار شدند و با اجرای فاز دوم این واحد که از هفته آینده آغاز می شود میزان اشتغالزایی آن به ۱۷۰ نفر افزایش خواهد یافت.

شاهو ساعدی تصریح کرد: به جای واردات ماشین آلات در راستای حمایت از اشتغال و رفع بیکاری اقدام به جذب چند نفر نیروی متخصص کرده ایم تا در فاز دوم این مجموعه اقدام به طراحی و تولید تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ سال است در حوزه تولید فعالیت دارم گفت: خوشبختانه پاسخگویی به درخواست متقاضیان و تولیدکنندگان در سیستم اداری سرعت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و همین مسئله مسیر حمایت از تولید را تسهیل کرده است.

گفتنی است؛ واحد تولید درب و پنجره «UPVC» و شیشه‌های دو جداره در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در سنندج احداث شده که  یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از این میزان زیربنای بخش تولید است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476996

مهمترین اخبار ایران و جهان: