نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 20:16

دومین آزمایشگاه رباتیک شرق کشور به بهره‌برداری رسید

در ادامه پروژه‌های هفته دولت دومین آزمایشگاه رباتیک شرق کشور با تجهیز ۵۰۰ میلیون تومان در دانشگاه تربت حیدریه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، رییس دانشگاه تربت حیدریه، امروز در مراسم بهره برداری از دومین آزمایشگاه رباتیک شرق کشور اظهار کرد: این آزمایشگاه مجهزترین ازمایشگاه شرق کشور بعد از آزمایشگاه دانشگاه فردوسی مشهد است که با ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی تجهیز شده‌است.

خاشعی سیوکی گفت: این آزمایشگاه دستگاه شبیه ساز کارخانه تولیدی دارد که دانشجو در ترم آخر با استفاده از زبان برنامه‌نویسی بک کارخانه را شبیه سازی می‌کند، همچمین دستگاههای دیگر ساخت دانشجویان این دانشگاه در این آزمایشگاه فعال است.

وی به محوطه سازی در محل دانشگاه و ساخت بوستان فناورانه و همچنین افتتاح آزمایشگاه هاینک در پژوهشکده زعفران اشاره کرد و گفت: برای محوطه سازی ۲ هرار متر مربع حدود یک و نیم میلیارد تومان و همچنین تجهیز آزمایشگاه هایتک (جذب اتمی پژوهشکده زعفران) که تمام فلزات سنگین آب، خاک و گیاه در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرد حدود ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی نیز هزینه شده‌است.

خاشعی بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۷۰ دانشجو و ۵۰ عضو هیئت علمی در ۱۶ رشته تا مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل و تدریس می‌کنند

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475908

مهمترین اخبار ایران و جهان: