نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 19:24

قاچاقچیان حرفه‌ای و دانه درشت رصد شوند

ارومیه- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در جریان مبارزه با قاچاقچیان حرفه‌ای و دانه درشت این افراد باید به صورت گسترده و وسیع رصد و پایش شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر شنبه در جلسه مبارزه با سوداگران مرگ جهت امنیت روانی مردم و کنترل مجرمین حرفه‌ای، با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که امنیت روانی مردم و جامعه موضوع مهمی است که ارتباط زیادی با موضوعات جلسه امروز دارد.

وی افزود: تعدادی از سوداگران مرگ با اقدامات مجرمانه خود امنیت روانی مردم و شهروندان را تهدید کرده و به مخاطره می‌اندازد که این اعمال مجرمانه آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری از خود برجای می‌گذارند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: مقوله مواد مخدر در کشور ما علاوه بر آثار مخرب مواد مخدر، دارای آثار سو دیگری است که دشمن برای تباهی جوانان میهن اسلامی طراحی کرده است.

وی افزود: دو کمیته بسیار مهم وجود دارد که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در مبارزه با موادمخدر و سوداگران مرگ دارند که یکی از این کمیته‌ها، کمیته حقوقی - قضائی مبارزه با مواد مخدر است.

مبارزه با مواد مخدر نیازمند کار جهادی است

عتباتی با بیان اینکه کار در زمینه مبارزه با مواد مخدر کار جهادی است، گفت: اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر در استان صورت می‌پذیرد، ولی باید این کارها باید با قدرت و قوت همچنان ادامه یابد و اجازه جولان به قاچاقچیان و سوداگران داده نشود.

وی افزود: هماهنگی‌ها و همکاری‌های خوبی بین دستگاه قضائی و ضابطان عمل کننده در حوزه مبارزه با مواد مخدر حاصل شده است و این همکاری‌ها باید با قدرت و محکم ادامه پیدا کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: علاوه بر مبارزه، نباید در خصوص ضربه به بنیان‌های مالی سوداگران غافل شد و خصوصاً شناسایی و مصادره اموال آن‌ها باید به صورت دقیق و کامل اتفاق بیفتد.

عتباتی گفت: اقدامات ارزنده‌ای در خصوص تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در پارکینگ‌های شورای هماهنگی صورت گرفته و تعداد کثیری از این خودرو در ماه‌ها و روزهای اخیر تعیین تکلیف شدند.

لزوم تقویت پایش های تصویری قاچاقچیان مواد مخدر

وی با تاکید بر تقویت پایش‌های تصویری بیان کرد: در جریان مبارزه با قاچاقچیان حرفه‌ای و دانه درشت این افراد باید به صورت گسترده و وسیع رصد و پایش شوند و با اشراف اطلاعاتی لازم اجازه فعالیت به این افراد داده نشود و باندهای سنگین مواد مخدر منهدم و متلاشی شوند.

عتباتی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی به جد و مطالبه گر مبارزه با موادمخدر است و در این خصوص از همه ضابطان و نیروهای عمل کننده می‌خواهد بر خورد جدی، قاطع و بی رحمانه با باندهای مواد مخدر و مظاهر ناامنی داشته باشند و در جهت تأمین امنیت روانی مردم با تمام توان در مقابل این بزهکاران بایستند.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: در حوزه مبارزه با موادمخدر باید هوشمندانه و همه جانبه ورود کرد و رویکردها باید دقیق، فنی و کارشناسانه باشد.

دادستان مرکز آذربایجان غربی با ارائه آماری از عملکردها در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: با توجه به وضعیت استان و پشتیبانی‌هایی که نظام سلطه از سوداگران مرگ می‌کند باید مقابله و مبارزه با موادمخدر تقویت شود و از همه ظرفیت‌ها برای این مبارزه بهره گرفت.

مجیدی به انجام دستورات جلب محکومان هم تاکید کرد و از ضابطان حاضر خواست با قاطعیت و قدرت احکام جالب محکومان متواری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شوند.

دادستان ارومیه در ادامه صبحت‌های خود کنترل مجرمان حرفه را هم مورد تاکید قرار داد و گفت مجرمان حرفه‌ای باید در رصد و کنترل باشند تا از ارتکاب جرم آن‌ها پیشگیری به عمل آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481908

مهمترین اخبار ایران و جهان: