نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 16:55

مشاور وزیر کشور: آئین‌نامه تولید دانش‌بنیان تدوین شد

مشاور وزیر کشور در امور فناوری با اشاره به تدوین آئین‌نامه تولید دانش‌بنیان گفت: بازیگران علم و فناوری باید وارد حوزه اقتصاد شده و سپس در عرصه‌های اصلی اقتصاد کشور مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی طهوری مشاور وزیر کشور در امور فناوری عصر امروز در دیدار با استاندار گیلان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: با تشکیل دبیرخانه مشترک، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و دفتر کارآفرینان در توسعه هر استان نقش مستقیم دارند.

وی با تأکید بر ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری در حوزه اقتصاد، گفت:  بازیگران علم و فناوری باید وارد حوزه اقتصاد شده و سپس در عرصه‌های اصلی اقتصاد کشور مشارکت کنند.

 مشاور وزیر کشور در امور فناوری با بیان اینکه وزارت کشور فعالیت‌های دانش‌بنیان را در آئین نامه‌ای به نام آئین‌نامه تولید دانش‌بنیان در ۱۸ ماده تدوین کرده است، افزود: این مجموعه در اختیار وزارت علوم قرار گرفته تا دانشگاه‌هایی که شایستگی محوری دارند، مأموریت‌هایی را در سطح ملی و به عنوان مأموریت بلندمدت برعهده بگیرند.
 

پارک علم و فناوری به حوزه پسماند در گیلان باید ورود کند

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فعالان عرصه پژوهش و فناوری و توسعه فعالیت‌های این حوزه مهم و اثربخش، اظهار کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان تهدیدهایی همچون پسماند را به فرصت تبدیل کرد و توسعه تولید و  اشتغال در استان را سرعت بخشید.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان نسبت به میانگین کشوری ۱.۲ درصد پایین تر است، گفت: نرخ بیکاری ۱.۶ درصدی استان در حوزه افرادی است که علیرغم تحصیلات دانشگاهی، مهارت لازم برای انجام امور فنی و حرفه‌ای را ندارند، از این رو توسعه  فعالیت  شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری ایفا می‌کند.

استاندار گیلان یکی از سیاست‌های دولت زدهم را توجه به حوزه‌های اشتغال ر کنار مباحث اقتصادی دانست و افزود: باید همتراز با توسعه اشتغال گیلان در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی سهم مباحث دانش بنیان به خوبی افزایش یابد.

عباسی با درخواست از پارک علم و فناوری در خصوص ورود به امر مدیریت پسماند در گیلان بیان کرد: پارک علم و فناوری باید به اجرای بهتر مباحث مدیریت پسماند در استان و همچنین شتاب در روند این مهم از سوی شهرداری رشت کمک کند.

وی با بیان اینکه باید زنجیره مدیریت پسماند در استان گیلان به درستی انجام شود، گفت: توجه به مسائل زیست محیطی از جمله ساماندهی پسماند سراوان و تفکیک زباله از مبد‌أ با روی کارآمدن دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481796

مهمترین اخبار ایران و جهان: