نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 15:14

علت تجمع اتباع در دهلاویه و مرز چذابه چیست؟

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز چذابه گفت: با توجه به تصمیمات گرفته شد قرار شد هر کدام از اتباع افغانی که مشکل روادید دارند، قبل از مراجعه به مرز چذابه مشکل خود را در استان محل خود حل کند چرا که در خوزستان دیگر گذرنامه‌ای برای اتباع صادر نخواهد شد.

محمد خانچی فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز چذابه و معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با علت تجمع اتباع در روستای دهلاویه، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی اتباع افغانستانی مشکل روادید داشتند، باید این مشکل حل می‌شد تا بتوانند از مرز عبور کنند.

وی با بیان اینکه با تمهیدات فراجا در روستای دهلاویه سیستم موقتی برای بررسی و حل مشکل روادید اتباع افغانی راه‌اندازی شد، افزود: در دو سه روز گذشته با توجه به جمعیت بسیار بالای اتباع زائر  افغانستانی سیستم موقتی دیگری نیز در شهرستان حمیدیه برای سرعت در انجام کار راه‌اندازی شد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به گرمای هوا، گفت: برخی از اتباع در این چند روز دچار گرمازدگی شدند که با توجه به حضور به موقع اورژانس، هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در محل به سرعت به افراد گرمازده رسیدگی شد.

خانچی بیان کرد:  با توجه به تصمیمات گرفته شد قرار شد هر کدام از اتباع افغانی که مشکل روادید دارند، قبل از مراجعه به مرز چذابه مشکل خود را  در استان محل خود حل کنند چرا که در خوزستان دیگر گذرنامه‌ای برای اتباع صادر نخواهد شد.

وی در رابطه با برخی نارضایتی‌هایی که در مورد حمل و نقل زائران با اتوبوس از پارکینگ به پایانه ایجاد شده مبنی بر اینکه اتوبوس‌ها فقط اقدام به جابه‌جایی زائران اتباع می‌کنند، عنوان کرد: این اتوبوس‌ها اتباع افغانی را از روستای دهلاویه به پایانه منتقل می‌کنند که برخی‌ها به اشتباه فکر کردند از محل پارکینگ حرکت کرده‌اند و فقط اتباع را منتقل می‌کنند.

خانچی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا تعداد اتوبوس‌های جابه‌جایی مسافران در مرز چذابه کم است افزود: جمعیت زائران نسبت به سال گذشته بسیار بالا است و اتوبوس‌ها با تمام ظرفیت و به صورت 24 ساعته فعال هستند.

پایام پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481596

مهمترین اخبار ایران و جهان: