نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:52

برنامه ویژه شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل‌‌ونقل درون‌شهری‌

شهردار تهران گفت: با تکیه بر توان داخل‌ و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی، تأمین یک‌هزار دستگاه اتوبوس برقی را در اولویت قرار داده‌ایم، همچنین برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تأمین 50 هزار دستگاه تاکسی برقی در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح 15 ایستگاه شارژ خودرو برقی در برج آزادی تهران، با بیان اینکه امروز با برقی شدن تهران روز پرافتخاری برای این شهر رقم می‌خورد، افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت صمت به امضا‌ رسیده مقرر شده است‌ 5 هزار دستگاه شارژ برقی خودرو در سال 1403 داشته باشیم اما اکنون و امروز در 15 ایستگاه، 74 دستگاه شارژ برقی خودرو راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به تأمین ناوگان حمل و نقل برقی اظهار داشت:‌ با تکیه بر توان داخل‌ و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی، تأمین یک‌هزار دستگاه اتوبوس برقی را در اولویت قرار داده‌ایم و در خصوص‌ تاکسی برقی نیز برنامه ما تأمین 50 هزار دستگاه تاکسی برقی است که به صورت ویژه برای آن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

شهردار تهران ‌بیان کرد: ‌قطعاً این آغاز، آغاز پرشتابی در حوزه برقی کردن خودروها در تهران است، ‌در تفاهم‌نامه ما با وزارت صمت همچنین برای تأمین 400 هزار موتور برقی نیز تأکید شده است.

وی با بیان اینکه موضوع راه‌اندازی تراموا در تهران یک موضوع جدی است، گفت: این موضوع نیز مسیر قانونی خودش را طی می‌کند زیرا با هزینه‌ای کمتر از مترو، بخشی از خدمات مترو را به ما ارائه خواهد کرد.

زاکانی اظهار داشت: ما تلاش کرده‌ایم بخشی از انرژی مورد نیاز شارژر برقی خودروها را از حوزه صرفه‌جویی بازیابی کنیم بنابراین بر اساس توافق شهرداری با وزارت نیرو، مقرر شده است تا چراغ‌های 140 ولت به بالای موجود در شهر تهران را به هلیومی تبدیل کنیم، ‌با توجه به اینکه 360 هزار لامپ روشنایی در تهران وجود دارد می‌توان از این محل 57 مگاوات برق صرفه‌جویی کرد و بر این اساس برق مورد نیاز شارژرهای خودرو را تأمین کرد.

شهردار تهران بیان داشت: ما به سمت ارزان‌سازی تهران حرکت می‌کنیم که یکی از این اقدامات برقی‌سازی است، لذا ما خوشحال هستیم که افق جدیدی برای کلانشهر تهران رقم می‌خورد.

به گزارش فارس، آئین بهره‌برداری همزمان از 15 ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران مجهز به 74 دستگاه شارژ با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و شرکت مپنا امروز در برج آزادی برگزار شد.

‌این پروژه در مدت 24 روز از آغاز تا تحقق زمان برده است، 15 ایستگاه شارژ خودروی برقی در 15 نقطه تهران از جمله میدان آزادی، بوستان آب و آتش، معاونت امور اجتماعی و حمل و نقل شهرداری منطقه 8 و غیرهآغاز به کار خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473608

مهمترین اخبار ایران و جهان: