نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 09:49

فعالیت ۴۷ مرکز مشاوره و روانشاختی در خراسان رضوی

تربت حیدریه ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از اعلام فعالیت ۴۷ مرکز مشاوره و روانشناختی در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مهدوی‌خواه شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح مرکز مشاوره تخصصی و خدمات روانشناختی دانش‌آموزی زنده یاد «سیدنصراله اسحاق‌نیا» در تربت‌حیدریه اظهار کرد: ما در هریک از ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی یک مرکز مشاوره و روانشناختی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این فرایند از سال گذشته شروع و تاکنون مراجعه به مراکز ما به لحاظ کمی افزایش داشته است و در مشهد و نیشابور سبزوار مانند مرکز تربت حیدریه کار درمانی و مشاوره داریم.

وی در خصوص کار درمانی به حضور مشاور درمانگر اشاره کرد و افزود: مشاور باید قدرت و تخصص بالینی داشته باشد.

مهدوی‌خواه تصریح کرد: از مجموع بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی در استان خراسان رضوی، چهار هزار و ۸۵۱ مربی یا معاون پرورشی کم داریم که بر این اساس ۴۸ درصد مدارس ما فاقد مربی یا معاون پرورشی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه بر این و بر اساس قانون احیای معاونت پرورشی مصوب مجلس شورای اسلامی اکنون سه هزار و ۳۳۱ نفر مشاور نیز باید به این معاونت اضافه شود.

وی بیان کرد: تمام این کمبودها باعث نمی‌شود کارها بر زمین بماند و لذا بنای وزارت آموزش و پرورش بهره‌گیری بالقوه والدین است.

مهدوی‌خواه گفت: بر این اساس در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش برای این والدین ۶ نقش تعریف و این عزیزان خدمات مشاوره‌ای خود را بدون آنکه برای آموزش و پرورش بار مالی داشته باشد ارائه می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: دانش آموزان با مراجعه به مراکز مشاوره آموزش و پرورش نسبت به انتخابی آگاهانه اقدام داشته باشند، خوشبختانه دانش آموزان، استعدادهای متنوع و بسیار خوبی دارند و ما باید این استعدادها را شناسایی کنیم که یکی از بسترهای جذاب زمینه شکوفایی استعدادها، مسابقات است. باید چتر حمایتی فعالیت‌های پروشی را به همت و همراهی شما بزرگواران برای همه دانش آموزان باز کنیم.

در ادامه مراسم حجت صالحی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه نیز اظهار کرد: مرکز مشاوره در یک ساختمان تاریخی به مساحت ۳۸۵ مترمربع که اهدایی از سوی ورثه مرحوم سیدنصراله اسحاق‌نیا به آموزش و پرورش است، احداث و تجهیز شده‌است.

وی افزود: برای راه‌اندازی و تجهیز ساختمان، آموزش و پرورش پنج میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474496

مهمترین اخبار ایران و جهان: