نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 21:12

نشست ویژه وزرای دفاع اتحادیه اروپا درباره تحولات گابن

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از نشست ویژه وزرای دفاع این اتحادیه درباره تحولات گابن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به کودتای نظامی در گابن و سرنگونی دولت «علی بونگو»، امروز چهارشنبه اعلام کرد که وزرای دفاع اتحادیه اروپا به زودی درباره وضعیت گابن با یکدیگر گفتگو می‌ کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نشست وزرای دفاع این اتحادیه در تولِدو سخن می‌ گفت، وقوع کودتا در گابن را عامل ایجاد بی‌ ثباتی بیشتر در غرب آفریقا ارزیابی کرد.

جوزف بورل در این خصوص ادامه داد: باید در مورد آنچه در غرب آفریقا می‌ گذرد، فکر عمیقی بکنیم. این که چگونه می‌ توانیم سیاست خود را در قبال این کشورها بهبود بخشیم، مساله بزرگی برای اروپا به شمار می آید.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورور نیوز، گروهی از افسران ارشد ارتش گابن در ساعات اولیه روز چهارشنبه در تلویزیون ملی ظاهر شدند و گفتند که پس از آن که نهاد انتخابات اعلام کرد علی بونگو، برای سومین دوره پیاپی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است، قدرت را به دست گرفته‌ اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر در واکنش به کودتا نظامی در گابن گفته بود: آنچه در غرب آفریقا در حال وقوع است، مسئله‌ ای بزرگ برای اروپاست.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت: ما به دقت شرایط و اوضاع در گابن را رصد و پیگیری می‌ کنیم.

سخنگوی دولت فرانسه هم اعلام کرد: پاریس وقوع کودتای نظامی در گابن را محکوم می‌ کند و بر احترام به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری تأکید دارد!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477808

مهمترین اخبار ایران و جهان: