نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 12:05

سفارت «پاپوآ گینه نو» در قدس اشغالی افتتاح می‌شود

پاپوآ گینه نو اولین سفارت خود در فلسطین اشغالی را هفته آینده در قدس افتتاح می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته سخنگوی دفتر نخست‌وزیری «پاپوآ گینه نو»، این کشور اقیانوسیه در جریان سفر هفته آینده «جیمز ماراپه» نخست‌وزیر آن به فلسطین اشغالی سفارت خود را در قدس افتتاح خواهد کرد. 

این سخنگو دوشنبه (۲۸ اوت، ششم شهریور) در پاسخ به سوالی درباره قصد این کشور برای افتتاح سفارت و این که آیا ماراپه قصد دارد هفته آینده به فلسطین اشغالی برود، به رویترز گفت: بله، درست است.

پاپوآ گینه نو در سال ۱۹۷۸ روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار کرد و در حال حاضر کنسولگری در نزدیکی تل‌آویو دارد. رژیم صهیونیستی هم روابط با گینه نو را از طریق سفارت در استرالیا برقرار کرده است. 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در فوریه اعلام کرد پاپوآ گینه نو اولین سفارت خود در فلسطین اشغالی را زمانی در سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد کرد. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی پیش‌تر به نقل از منابع ناشناس گزارش داد افتتاح سفارت پاپوآ گینه نو پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) انجام خواهد شد.

اغلب کشورهایی که در فلسطین اشغالی حضور دیپلماتیک رسمی دارند، سفارتشان در تل‌آویو قرار دارد. آمریکا مه ۲۰۱۸ چند ماه بعد از آن که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، سفارت خود را به این شهر منتقل کرد. کوزوو، گواتمالا و هندوراس هم در این شهر نمایندگی دارند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473052

مهمترین اخبار ایران و جهان: