نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 09:03

تحصیل ۷ هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری خراسان‌شمالی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: در مدارس عشایری خراسان شمالی ۳ هزار و ۷۹۸ دانش‌آموز پسر و ۳ هزار و دانش‌آموز ۵۱۹ دانش‌آموز دختر مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ۳۱۴ مدرسه عشایری با ۵۶۷ کلاس درس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم فعالیت دارند.

وی گفت: در این مدارس در مجموع ۷ هزار و ۳۱۷ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که شامل ۳ هزار و ۷۹۸ دانش‌آموز پسر و ۳ هزار و دانش‌آموز ۵۱۹ دانش‌آموز دختر هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: در سال ۹۸ بعد از جاری‌شدن سیلاب ۲۵ استان کشور درگیر سیل شدند که با جذب ۹ میلیارد تومان اعتبار از این بخش موفق به خرید ۳۰ کانکس عشایری چرخ‌دار برای کلاس‌ها شدیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ مدرسه دخترانه مراوه‌تپه ساخته شد با پیگیری‌ها و ورود دادستان ۱۰ دانش‌آموز دختر جذب شد و در این مدرسه مشغول به تحصیل شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی ابراز داشت: خوابگاه دخترانه عشایری نیز در این مدرسه بنا شده بود و باتوجه‌به جلب‌اعتماد خانواده تعداد دانش‌آموزان در سال‌های بعدی به ۵۰ نفر رسید که اکنون خوابگاه پاسخگوی تعداد دانش‌آموزان حاضر در این خوابگاه نیست.

فلاح کوشکی اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه این مدرسه در خارج از جغرافیای استان قرار دارد، باید سرفصل جدید اعتباری برای ارتقای پروژه تعریف شود که هنوز محقق نشد و طبق پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از قرارگاه امام حسن (ع) اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که ساخت خوابگاه دخترانه در دستور کار است، گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان از محیط کلاس‌ها به‌عنوان خوابگاه استفاده می‌کنند و برگزاری کلاس‌های درس در داخل کانکس انجام می‌شود.

 پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472552

مهمترین اخبار ایران و جهان: