نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 11:11

باید برنامه‌های خود را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تعیین کنیم

فرمانده کل ارتش گفت: ما باید برنامه‌ها و اولویت‌های خود را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تعیین کنیم و نگاه تمدنی به فرآیندها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی با تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: به همه شما ۲۷۷ دانشجو و پذیرفته شدگان این دانشگاه ارزشمند تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این دوره برای شما پر از خیر و برکات فراوانی باشد.

وی ادامه داد: حقیقتاً دوره دافوس فرصت بی‌نظیری در دوره خدمت شماست، من به عنوان کسی که همه دوره‌های آموزشی ارتش را گذرانده ام، می‌گویم که دوره دافوس بسیار با ارزش است و قابل قیاس با سایر دوره‌ها نیست، پس سعی کنید از این دوره نهایت بهره را ببرید.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: همه شما دانشجویان باید تلاش کنید که از این فرصت بهترین بهره را ببرید و بر دانش و اطلاعات خود بیفزایید.

سرلشکر موسوی با اشاره به کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته مقام معظم رهبری، تصریح کرد: هرکسی که دغدغه انقلاب دارد باید حداقل یک بار این کتاب را بخواند و با بهره برداری از آن تلاش کنند که سربازی بهتر برای اسلام و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: ما تاریخ ائمه اظهار را باید به عنوان یک دوره ۲۵۰ ساله در نظر بگیریم که در یک دوره به دلیل شرایط صلح را می‌پذیرد و در دوره دیگر همه خانواده و عزیزان خود را به میدان می‌آورد و برای احیای اسلام فدا می‌کند.

فرمانده کل ارتش آمادگی برای ظهور را یکی از اولویت‌های اصلی نیروی مسلح و همه شیعیان دانست و گفت: ما باید ببینم که در کجای تاریخ و جغرافیا ایستاده ایم تا بتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم.

سرلشکر موسوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: ما باید برنامه‌ها و اولویت‌های خود را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تعیین کنیم و نگاه تمدنی به فرآیندها داشته باشیم و وقتی فراز و نشیب زندگی بشری و چالش و درگیری حق و باطل را در این دوران نگاه کردیم و در نظر گرفتیم، می‌توانیم روند آینده جهان را پیش بینی و خود را متناسب با آن آماده کنیم.

وی با بیان اینکه باید با خود فکر کنیم که کجای تاریخ و جغرافیا جهان ایستاده ایم، تاکید کرد: اگر روند جهان را یک پارچه در نظر بگیریم، دیگر برای ما این سوال پیش نمی‌آید که چند سال باید در این پیچ تاریخی باشیم. در نگاه تمدنی ۵۰ سال عددی نیست این پیچ تا زمانی که به مسیر درست برنگردیم، ادامه دارد. در طول تاریخ افرادی هستند که این پیچ تاریخی را با تدبیر و آگاهی که داشتند، کوتاه کردند و رژیم شاهنشاهی را در مدت حدود ۱۵ سال تغییر دادند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر ما به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم، این پیچ تاریخی کوتاه می‌شود و سریع‌تر به مسیر درست بر می‌گردیم. راه حل رسیدن به مسیر درست و عبور از پیچ تاریخی کنونی عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی گفت: وقتی همه جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، جنگ فرهنگی و رسانه‌ای را در نظر بگیرند، فرصت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن بهره برد.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: برای خنثی سازی تهدیدات و راه استفاده از فرصت‌ها، قوی شدن است و یکی از موارد برای قوی شدن عرصه دفاعی و یکی از این عناصر در قدرت دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی نیروی انسانی را عنصر اصلی در قدرت دانست و گفت: پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات اگر در دست نیروی انسانی کارآمد نباشد، آهن پاره‌ای بیش نیست، این نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که تغییر و تحولات را رغم می‌زند. در این میان فرماندهان نقش مهم‌تری را برعهده دارند و محور و رکن این قدرت هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472708

مهمترین اخبار ایران و جهان: