نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 10:57

نماینده شیراز: مطالعه رینگ دوم کمربندی شیراز به سرعت واگذار شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی جلسه‌ای که به تازگی برگزار شده، مقرر گردید مطالعه رینگ دوم کمربندی شیراز به سرعت واگذار شود و در 2 قطعه یعنی از قطعه هشت آزادراه شیراز- اصفهان تا سیاخ دارنگون، کوار و اکبرآباد مشاور به سرعت مطالعه را انجام دهد تا به عنوان بزرگراه یا آزادراه به سمت انتخاب سرمایه گذار ببریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری در نشستی خبری اظهار داشت: اولویت دوم در رابطه با کمربندی شیراز، حد فاصل مرودشت به خرامه است که پیمانکار شروع کرده اما فعلا به عنوان جاده فرعی درجه یک است تا به عنوان بخشی از رینگ دوم و به عنوان بزرگراه مصوبه آن دریافت شود و در آینده این تکه ها با اتصال به هم، رینگ دوم شهر شیراز را تشکیل دهند.

مجوز ایجاد دهکده لجستیک

نماینده مردم شیراز با اشاره به صدور مجوز راه اندازی دهکده لجستیک شیراز در شورای عالی لجستیک گفت: این دهکده در محدوده‌ای ۱۰۰ هکتاری در کنار منطقه ویژه، باراندازی برای ترخیص بارهای وارداتی و صادراتی در شیراز است.

صدور 600 هزار پرونده کسب و کار در کشور

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شاخص شروع کسب و کار کشور را در مقایسه با رتبه جهانی بهبود می‌بخشد.

 وی ادامه داد: در ارتباط با این قانون تمام مجوزها به ۲ گروه ثبت محور و مجوز محور تقسیم شده و  ۶۸ درصد کسب و کارها بدون مراجعه به دستگاه ها و طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت، مجوز دریافت می‌کنند.

قادری گفت: طی بیش از یک سال گذشته تاکنون که این قانون در کشور اجرایی شده که افزون بر یک میلیون متقاضی وارد درگاه ملی مجوزها شده اند و ۶۰۰ هزار پروانه نیز صادر شده است.

وی اظهار داشت: امسال رتبه کشور در بین ۱۹۵ کشور دنیا در زمینه شروع کسب و کار به ۱۷۸ رسیده و برای اینکه پویایی در اقتصاد کشور ایجاد شود اصرار داشتیم که این کار انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کوشش ما این است که هر کس قصد دارد مجوز کسب و کار بگیرد، از یک درگاه مشخص وارد شود.

این نماینده مجلس با اشاره به پرونده های خبری خبرگزاری فارس نظیر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، کمربندی شیراز و وضعیت کارخانه آی تی آی نیز توضیحاتی ارائه نمود.

قادری گفت: خط انتقال آب استان فارس اگر از دیگر خطوط جلوتر نباشد، عقب تر هم نیست و این خط به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم ظرف ۲ سال آب را از آب شیرین کن وارد استان فارس کنیم.

بررسی مشکلات صنایع شیراز

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، همچنین در خصوص پیگیری حل مشکلات برخی صنایع استان فارس گفت: در زمینه صنایع، اقداماتی انجام شده و در صدد هستیم همزمان مشکل سه واحد بزرگ استان یعنی کارخانه مخابرات راه دور ایران (آی تی آی)، ایران خودرو فارس و آی تی ام سی را حل کنیم.

قادری افزود: جلسات فشرده ای در این زمینه داشته ایم و تلاش بر این است که آی تی آی را به یک کنسرسیوم از شرکت هایی که در حیطه آی تی و فناوری اطلاعات فعالیت دارند، واگذار کنیم تا علاوه بر حل مشکل کارگران، این کارخانه نیز فعال شود.

مصوبه تامین تجهیزات امنیتی مورد نیاز حرم احمد ابن موسی (ع)

این نماینده مجلس در خصوص حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز بیان کرد: یکی از مسائلی که در این موضوع حائز اهمیت است استفاده از تجهیزات در راستای اشراف اطلاعاتی از محیط پیرامونی حرم و دسترسی‌های تصویری در حرم است.

وی افزود: مصوبه‌ای مبنی بر افزایش دوربین‌های سطح شهر شیراز در استان وجود دارد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود این مصوبه به طور کامل اجرایی شده و زمینه افزایش دوربین‌ها و تجهیزات مورد نیاز حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) برای افزایش امنیت در حرم فراهم شود.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن نیز تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار متقاضی در شهر شیراز اقدام به ثبت‌نام در این طرح کرده‌اند؛ اما تاکنون زمین لازم برای این افراد تأمین نشده است.

پایان پیام/ س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472852

مهمترین اخبار ایران و جهان: