نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 12:25

تنها سینمای خمینی شهر در آستانه احیا و بازسازی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴.۵ میلیارد تومان و در سفر استانداربه شهرستان خمینی‌شهر نیز ۲ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این سینما در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سینما فرهنگ خمینی‌شهر در سال ۱۳۸۳ به بهره داری رسید. ده سال است به‌صورت فعال و مستمر فعالیتی نداشته‌ است. به تازگی احیا و بازسازی آن مورد مطالبه جمعی از فرهیختگان و فعالان فرهنگی این شهرستان قرار گرفته است.

محمد جواد حاجیان فعال فرهنگی خمینی‌شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بارها مسؤولین مختلف از رده کشوری گرفته تا استانی و شهرستانی از سینما فرهنگ خمینی‌شهر بازدید داشته‌اند و قول پیگیری و همراهی داده اند ولی  به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. چیزی که تاکنون از این بازدیدها عاید سینما شده، فقط مصوباتی روی کاغذ بوده که اجرا نشده است.

وی افزود : سینما فرهنگ خمینی شهر از این جهت برای ما حائز اهمیت است که صرفا کاربری سینما ندارد و تنها مرکز یا محل اجتماع رسمی مردم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

فعال فرهنگی خمینی‌شهر در خصوص چگونگی تعطیلی سینما خاطر نشان کرد : این سینما در سال ۱۳۹۱ به دلایل نامعلوم که مردم هیچ‌وقت از آن مطلع نشدند تعطیل و رسماً پخش فیلم در آن متوقف شد، بعد از آن به طور مقطعی با عقد قرارداد به آموزش و پرورش شهرستان یا بخش خصوصی واگذار شد، هر چند باعث رونق سینما مخصوصا در موقعی که آموزش و پرورش متولی بود شد.

حاجیان مشکلات عمده این سینما را این‌گونه عنوان کرد : نداشتن سیستم اطفا حریق و منسوخ شدن سیستم اطفا حریق قبلی در اثر سو مدیریت و عدم دلسوزی و رسیدگی، نداشتن پارکینگ مناسب برای استفاده مردمی مشکلات اساسی است که امکان استفاده از این مکان را از مردم سلب کرده و تاکنون عزم جدی برای حل این مشکلات از ادارات ذی ربط دیده نشده و این مکان عمومی که از هزینه بیت المال ساخته شده بلاتکلیف است و تنها به برخی مصوبات و وعده ها دلخوش داشته اند.

وی در ادامه افزود : گاهی در پاسخ پیگیری‌های ما اعلام می‌کنند که چون سینما مخاطب فیلم ندارد رغبتی برای احیای آن نیست.در پاسخ باید بگوییم این صحبت ناشی از عدم شناخت کافی از شهر و مردم خمینی‌شهر است. این سینما اولا همان‌طور که اشاره کردم تنها مرکز پخش فیلم نیست و تنها مرکز فرهنگی عمومی شهرستان است که برای تجمع‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی شهر از آن استفاده می‌شود و تعطیلی آن یعنی تعطیلی کلیه کارهای فرهنگی شهر.ثانیا مردم در اکران‌های مردمی عمار در همین سینما سانس‌های بی‌نظیر ۸۰۰ نفره رقم زدند. این یک رکوردشکنی و فرهنگ سازی است.

وی خاطر نشان کرد : مردم خمینی شهر در بسیاری از موارد خودشان پای کار می‌آیند و مشکلات شان را حل می‌کنند که نمونه بارز آن ساخت بیمارستان هشت طبقه ساعی است و به یقین در خصوص این سینما هم همین گونه خواهند بود. به نظر بنده تنها راه حل این است که این سینما به مردم و ظرفیت مردمی واگذار شود.خود مردم می‌توانند دلسوزانه پیگیر رفع مشکل و اخذ حداقل حقوق شهروندی خود باشند. قطعا امید داریم و مطمئنیم این مشکل به دست مردم حل خواهد شد. این سینما را از پیچ و خم اداری خارج کنید و به مردم واگذار کنید.

نوید توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: سینمای خمینی‌شهر داستان طولانی دارد امسال با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سینمای این شهر اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل بودجه شهرستان به این سینما خبر داد و افزود: پس از رفع برخی مسائل اداری کار تعمیرات آن شروع خواهد شد.

توکلی گفت: در سفر استاندار اصفهان به شهرستان خمینی‌شهر نیز ۲ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این سینما در نظر گرفته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی‌شهر پیش بینی کرد با اختصاص این اعتبارات سینمای این شهرستان تکمیل و برای استفاده در اختیار مردم قرار گیرد.

وی برخی جوسازی‌ها در خصوص تعطیلی سینمای خمینی‌شهر را در راستای منافع شخصی برخی افراد دانست و گفت: پیگیر تکمیل و راه‌اندازی سینما فرهنگ خمینی‌شهر هستیم.

توکلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به لزوم حفظ سلامتی مخاطبان، مهمترین مسئله سینما فرهنگ، موضوع رفع ایرادات ایمنی و آتش نشانی و دریافت تاییدیه کمیسیون استانی ماده ۸ است.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491052

مهمترین اخبار ایران و جهان: