نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 15:31

اراضی اختلافی شهرستان گلوگاه بعد از چهار دهه خلع ید شدند

گلوگاه - رئیس کل دادگستری مازندران از اجرای کامل دادنامه صادره با موضوع خلع ید از اراضی اختلافی گلوگاه خبر داد و گفت: این پرونده، از جمله پرونده‌های مهم و چالشی چهار دهه اخیر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: در سال ۱۳۶۳ شعبه دوم دادگاه حقوقی شهرستان بهشهر، نسبت به صدور حکم خلع ید از ۳۱۰ هکتار از اراضی اختلافی، اقدام کرد که در سال‌های بعد، با توجه به حدوث تغییرات در تقسیمات کشوری و انتزاع حوزه قضائی گلوگاه، اجرای آن با صدور نیابت قضائی، به حوزه اخیرالذکر، اعطا شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: با وصف موجود، پرونده اجرایی مطروح در شعبه اجرای احکام مدنی گلوگاه، از نظر موضوع، جزو پرونده‌های مهم و از نظر ماندگاری، جزو پروندهای معوق و مسن بوده است.

وی درباره علت طولانی‌شدن اجرای حکم مزبور افزود: از یک طرف، به لحاظ بررسی دقیق نحوه رسیدگی از سوی مراجع عالی قضائی و نیز تلاش به‌منظور حصول صلح و سازش، اجرای آن به دفعات، متوقف و قطع شده و از طرف دیگر، فراهم کردن تمهیدات لازم از سوی شورای تأمین استان برای کاهش تنش موجود در پاره‌ای از اوقات، اجرای حکم را با تأخیر مواجه کرد.

حجت‌الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: در اجرای سیاست‌های ابلاغی و دستورات مؤکد رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، با تدابیر انجام‌شده در مجموعه دادگستری استان و حوزه قضائی موصوف، مفاد اجراییه صادره، به نحو دقیق، کامل و در یک فضای آرام و بدون تنش، اجرا شده و پرونده امر، مختومه شد و اراضی اختلافی در شهرستان گلوگاه، بعد از ۴ دهه خلع ید شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491308

مهمترین اخبار ایران و جهان: