نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 20:03

تیم رباتیک دانشگاه امام خمینی(ره) به مسابقات ربوکاپ آزاد ایران اعزام می شود

اولین تیم رباتیک دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با نام ربات صنعتی (work@) و دارای هوش مصنوعی تشکیل و به مسابقات ربوکاپ آزاد ایران اعزام می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در مراسمی که بعد از ظهر امروز در مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام(ره) برگزار شد، از اولین ربات امدادگر lKlU ساخته شده توسط تیم دانشجویان این دانشگاه رونمایی شد که بناست در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران شرکت کند.

فرهان دائمی سرپرست تیم رباتیک دانشگاه بین المللی امام(ره) در جریان برگزاری این مراسم اظهار کرد: ربات work@ اولین رباتی است که دارای هوش مصنوعی است و بدون هیچ برنامه ای به صورت کاملا خودکار و با توجه به سنجش شرایط مقصد را انتخاب و سپس به عملیات می پردازد.

این دانشجو با بیان اینکه مسابقات ربوکاپ در سطح دانشجویی و دانش‌ آموزی برگزار می‌شود، عنوان کرد: ایده رباتیک «ات ورک» از سوی ربوکاپ جهانی با هدف ساخت ربات هوشمند و بکارگیری آن در صنعت مطرح شد.

دائمی افزود: این تیم متشکل از ۸ نفر از دانشجویان رشته های برنامه نویسی، هوش مصنوعی، مکانیک و سخت افزار است که امروز عازم مسابقات ٱپن ایران هستند.

سرپرست تیم تصریح کرد: برای ساخت و شرکت این ربات که از اوایل دی ماه سال ۱۴۰۱ شروع شده، دانشگاه هم با در اختیار قرار دادن فضای کاربردی و قطعات لازم و بودجه تعیین شده در این امر بسیار اثر گذار بوده است.

در ادامه امیر حسین گروه ای کارشناس مرکز رشد و کارشناس تیم دانشجویی نیز اظهار کرد: هسته و شاکله این تیم از دانشجویان خود دانشگاه و محصل در رشته برق و الکترونیک هستند، و در نبود رشته مجزا تحت عنوان رباتیک، دانشجویان توانسته اند برای اولین بار در تاریخچه دانشگاه این اختراع را ثبت کنند.

وی افزود: برنامه ریزی اصلی این طرح توسط خود دانشجویان صورت گرفته و بودجه در نظر گرفته شده برای این ربات رقمی کمتر از ۱۰۰ میلیون بوده است.

این دانشجو در رابطه با کاربرد ربات ها گفت: ربات ها گرایش های مختلفی مانند امدادگر، صنعتی، کشاورزی و... دارند که این تیم متشکل از ۸ نفر در زمینه صنعتی فعالیت کردند و این ربات را ساختند.

وی بیان کرد: این ربات در حال حاضر به دلیل برخورداری از هوش مصنوعی در صنعت هایی چون خودرو سازی، هواپیمایی و ساخت قطار می تواند مورد استفاده قرار گیرد و در مواردی مثل زلزله، آتش سوزی و نجات جان یک انسان مفید باشد.

گروه ای خاطرنشان کرد: مسابقات ٱپن ایران در حال حاضر برای تمامی دانشگاه ها اعم از آزاد، دولتی، غیر دولتی و کار در حال برگزاری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167752

مهمترین اخبار ایران و جهان: