نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 10:53

رسانه‌ها خدمات دولت در حوزه‌های مختلف را به اطلاع مردم برسانند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها براساس صداقت و شفاف‌سازی و انعکاس واقعیت‌ها، خدمات دولت در حوزه‌های مختلف را به اطلاع مردم برسانند تا با بازسازی رابطه خود با مردم، راه نفوذ رسانه‌های خارجی را ببندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی اظهارداشت: رسانه‌ها براساس صداقت و شفاف‌سازی و انعکاس واقعیت‌ها، خدمات دولت در حوزه‌های مختلف را به اطلاع مردم برسانند تا با بازسازی رابطه خود با مردم، راه نفوذ رسانه‌های خارجی را ببندند.

اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی موظف هستند اقدامات، عملکردها، خدمات، طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خود را در مناسبت‌های مختلف و به‌موقع به اطلاع مردم برسانند و برای این منظور می‌توان از دیدارهای چهره‌به‌چهره با مردم، حضور در مساجد و گفت‌ وگو با رسانه‌های رسمی بهره گرفت.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: مسئولان از بزرگ‌نمایی اقدامات و خدمات پرهیز کرده و در چارچوب اختیارات نسبت‌ به اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: رضایتمندی مردم در حوزه‌های مختلف در هر شرایطی به‌ویژه حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ضروری است و در کسب اعتماد مردم به خادمان خود در دستگاه‌های اجرایی تأثیر می‌گذارد.

معتمدیان شناسایی شبهات استان را با هدف پاسخ‌گویی صحیح به آنها ضروری دانسته و گفت: هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای این منظور لازم است تا ضمن پرهیز از بزرگ‌نمایی خدمات و کارهای انجام شده، در شرایط مناسب مردم را در جریان امور قرار داده و باعث جلب اعتماد عمومی شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان غربی اضافه کرد: ایجاد شبهات در حوزه‌های مختلف یکی از مشکلات است که باید سازوکار پاسخ‌گویی به آن در دستور کار مدیران اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد نشاط اجتماعی و جلب رضایت مردم برنامه‌های متنوعی در استان پیش‌بینی‌شده، یادآور شد: میزبانی از مسابقات ورزشی همچون مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی در اول خرداد امسال از جمله این برنامه‌ها است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: قرار است در این مسابقات ۹ تیم خارجی با چهره‌های شاخص کشتی جهان به ارومیه بیایند که باید از این فرصت برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و اقتصادی استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان، برای آموزش روابط‌عمومی‌ها و هماهنگی بین رسانه‌های استان و انعکاس خدمات دولت، اقدامات لازم را انجام داده و به طرق مختلف مدیران را به پاسخ‌گویی به رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی خدمات دولت به مردم تشویق کند.

معتمدیان با اشاره به اینکه امسال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، یادآور شد: انتخابات در آذربایجان‌غربی به دلیل تنوع قومی، تفاوت زیادی با سایر مناطق دارد.

وی افزود: با توجه به تنوع قومیتی و حضور اقوام و اقلیت‌های دینی، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد رقابتی قانونمند و افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191552

مهمترین اخبار ایران و جهان: