نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 16:25

بیماری‌های غیر واگیر با اجرای برنامه پزشکی خانواده قابل کنترل است

بوشهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای صحیح برنامه پزشکی خانواده و رعایت نظام ارجاع، بیماری‌های غیر واگیر در استان بوشهر قابل‌پیشگیری و کنترل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر قاسم برجویی فرد ظهر شنبه در همایش «سلامت برای همه» در تالار بهزاد گناوه بیان کرد: بیماری‌های غیر واگیر علت اصلی مرگ‌ومیر در استان بوشهر محسوب می‌شود و بیشتر بار بیماری‌ها را در این استان به خود اختصاص می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توجه به شاخص‌های عدالت در سلامت، مشارکت مردم و همکاری بین بخشی از مؤلفه‌های اصلی سیاست‌گذاری برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر هستند که با اجرای برنامه پزشکی خانواده محقق می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر افزود: پیگیری چالش‌های موجود برنامه پزشکی خانواده و تأمین زیرساخت‌های لازم از ضرورت‌های انکارناپذیر اجرای این برنامه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در سال جاری است.

بیماری‌های غیر واگیر با اجرای برنامه پزشکی خانواده قابل کنترل است

دکتر برجویی فرد ادامه داد: با اجرای برنامه پزشکی خانواده، تیم پزشکی خانواده به‌عنوان اولین سطح ارائه دهنده خدمت، نقش اساسی در مدیریت بیماری‌ها، به‌خصوص بیماری‌های غیر واگیر و ارتقای سلامت شهروندان خواهند داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده طرح پزشک خانواده در پنج شهر بالای ۲۰ هزار نفر استان بوشهر امسال اجرایی می‌شود که گناوه نیز یکی این شهرها برای اجرای طرح خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192296

مهمترین اخبار ایران و جهان: