نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 10:35

ضرورت تقویت پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در روستاهای اهر

اهر- نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در روستاهای اهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محرم‌زاده صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه مخابرات و ارتباطات شهرستان اهر بابیان این‌که توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و مخابرات، تقویت آن تن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت جزو مطالبات مناطق روستایی است، اظهار داشت: سال گذشته در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکسری توافقات در خصوص تقویت آن تن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت داشتیم، انتظار داریم مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی این توافقات را پیگیری و اجرایی کند، چراکه مطالبات اهالی روستاها از طرح‌های عمرانی به توسعه زیرساخت‌های ارتباطات تغییر کرده است.

وی افزود: شهرستان اهر از نظر وسعت و جمعیت چهارمین شهرستان آذربایجان‌شرقی است، لذا انتظار داریم در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه ارتباطات و مخابرات در رده چهارم استانی باشد. با این ‌حال هنوز در بسیاری از روستاها با عدم آن تن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت مواجه هستیم و از طرفی در محورهای مواصلاتی نیز نقاط کور در آن تن‌دهی تلفن همراه داریم.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خدمات‌رسانی به روستاها با آمار سرشماری ۷ سال قبل گفت: با توجه به اینکه جمعیت روستاها نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش یافته، ولی دولت در ارائه خدمات آمار سرشماری ۷ سال قبل را لحاظ می‌کند این در حالی است که برخی روستاها به جهت افزایش جمعیت از طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطات محروم می‌مانند.

محرم‌زاده بر لزوم خدمات‌رسانی به روستاییان از سوی دولت تأکید کرد و یادآور شد: روستاها کانون تولید نیازهای کشور هستند، اگر به روستاها کم‌توجهی شود نباید انتظار داشته باشیم که همچنان در تولید و اقتصاد نقش داشته باشند چون اهالی روستاها به خاطر بی‌توجهی‌ها و عدم ارائه خدمات مجبور به مهاجرت می‌شوند.

وی بر ضرورت جبران ضعف در آن تن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت در مناطق روستایی از سوی وزارت ارتباطات و مخابرات تأکید و خاطرنشان کرد: وزیر و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به پوشش آن تن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در روستاهای شهرستان اهر قول داده‌اند و اکنون منتظر عملی شدن وعده‌ها هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191352

مهمترین اخبار ایران و جهان: