نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 00:07

تخصصی‌کردن شهرهای مازندران در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تخصصی‌کردن شهرهای مازندران در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه از گردهمایی خبرنگاران مؤثر مازندرانی در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه‌شمالی، حسین جوادی در جمع فعالان رسانه‌ای سوادکوه‌شمالی با اشاره به تراکنش مالی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی از تعداد ۳ میلیون نفر از مسافران نوروزی در مازندران خواستار تعیین سهم شهرستان و سهم رسانه و فرهنگ شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به صورت مستقیم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط هستند و اتحاد این خانواده کمک بزرگی به اعتلا است و در عرصه فرهنگ باید تلاش کرد تا جامعه فرهنگی به صورت متحد کار کنند.

جوادی، خاطرنشان کرد: هزار و ۲۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران داریم.

*گردهمایی خبرنگاران مؤثر مازندرانی در تهران

وی از برنامه‌ریزی برای گردهمایی رسانه‌ای خبرنگاران مؤثر مازندرانی در تهران خبر داد و گفت: ۸۰ خبرنگار مؤثر مازندرانی در تهران داریم.

تخصصی‌کردن شهرهای مازندران در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه به عنوان طرح ابتکاری مازندران و‌ مورد تشویق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اولویت‌های ما است، بیان کرد:  فرهنگ بومی به عنوان طرح تخصصی برای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی و رسانه برای چالوس تعیین شد و برای سایر شهر‌ها هم اعلام می‌شود و باید طرح ملی ارائه و در فرایند برنامه ۶ ماهه برنامه تخصصی شهرها داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: تولید محتوا، تکثیر محتوا و ضریب تکثیر‌محتوا داریم و باید ضریب را دست بگیریم و تریبون و ابزارهای فرهنگی داریم و حجم عظیم دارایی‌های فرهنگی را در مسیر ضریب تکثیر محتوا استفاده کنیم و این داشته‌های را باید هماهنگ و متحد کنیم.

جوادی، گفت: توانمندی‌های فرهنگی استفاده‌نشده فراوانی در مازندران داریم.
پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191108

مهمترین اخبار ایران و جهان: