نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 10:51

همه دستگاه‌ها و ادارات شمیرانات موظف به رعایت عفاف و حجاب است

شمیرانات- فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و ادارات شمیرانات موظف به رعایت عفاف و حجاب هستند گفت: مدیران وظیفه دارند چارچوب‌های نظام و قانون اساسی کشور را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان صبح شنبه در دومین جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور معاونان فرماندار، رؤسای ادارات، شهرداران و شوراهای شهر، نمایندگان اصناف و مجتمع‌های تجاری و دیگر اعضای شورای اداری و خاکی مشاور وزیر کشور با محوریت تاکید بر مساله عفاف و حجاب در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسئله عفاف و حجاب بسیار مهم، جدی و واجب شرعی و سیاسی است اظهار داشت: وقتی مطرح می‌شود که حجاب یک مسئله سیاسی است یعنی با تمام مدیران سر و کار دارد و این موضوع که حجاب را فردی ببینیم بسیار ساده انگارانه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای عفاف و حجاب وظیفه همه دستگاه‌ها و ادارات است گفت: ما مدیران وظیفه داریم که چارچوب‌های نظام حرکت و قانون اساسی کشور را اجرا کنیم.

رئیس شورای اداری شمیرانات افزود: طی ماه‌های گذشته مسئله این بود که در موضوعاتی مانند عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، مردم را با مردم مواجه نکنیم.

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه طبق قانون اساسی و مصوبات شورای انقلاب فرهنگی تکلیف مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مسئله عفاف و حجاب یک موضوع حاکمیتی است.

ذاکریان اظهار داشت: به لحاظ مواجهه‌های قانونی با بی حجابی بستر سازی‌هایی لازم است که باید توسط مدیران و مسئولان فراهم شود و این موضوع باید مد نظر دستگاه‌های قضائی و انتظامی باشد که چند شهید دیگر باید هزینه بدهیم تا بفهمیم باید از تذکرات حمایت و بسترهای قانونی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: موضوع مهمی که امروز باید مورد توجه باشد پوشش اداری و مجتمع‌های تجاری است، افراد از جمهوری اسلامی امتیاز می‌گیرند و حقوق دریافت می‌کنند و حداقل انتظار این است که پوشش قانونی را داشته باشند.

فرماندار شمیرانات یادآور شد: مطالبه خانواده شهدا مقابله با بی حجابی‌ها است و باید به طور جدی در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد و مرحله اول نیز تذکر لسانی خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191396

مهمترین اخبار ایران و جهان: