نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 12:23

استان مرکزی غرق در عزا و ماتم شد

برنامه‌های ویژه شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) در شب ۲۱ رمضان در نقاط مختلف استان برگزار شد و مردم در سوگ امام اول خود بر سر و سینه زدند.

به گزارش خبرگزاری  فارس از اراک، مراسم  ویژه لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) با حضور پرشور مردم مومن و روزه‌دار اراک برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت امام اول شیعیان در نقاط مختلف استان برنامه‌هایی همچون دعاخوانی، مناجات خوانی، تلاوت و تفسیر قرآن کریم، مداحی، سخنرانی، عزاداری و اعمال ویژه لیالی قدر در حال برگزاری است.
مراسم عزاداری با حضور پرشور مردم در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مختلف در حال برگزاری است و مردم حضوری گسترده و پرشور در این مراسم دارند.

شب گذشته نیز آیین شب قدر با حضور دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در استان مرکزی با قرائت دعای جوشن‌کبیر، نیایش و سر گرفتن قرآن، شب زنده‌داری در اماکن متبرکه از جمله امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتوان(س)، شاهزاده محمدعابد(ع) در مشهد میقان، امامزادگان «فاطمه صغری(س)» «سیاوشان» آشتیان، «شاهزاده ابوطالب(ع)» خمین، «اشموئیل نبی» ساوه و «شاهزاد احمد(ع)» تفرش، «سهل‌ابن‌علی(ع)» آستانه شازند و... برگزارشد.

 پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142752

مهمترین اخبار ایران و جهان: