نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 09:22

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی برگزار شد

قم- آیین بزرگداشت و مراسم شب اول شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه شنبه با حضور حوزویان و اقشار مختلف مردم قم و برخی از شهرهای کشور در مسجد اعظم برگزار شد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار اشتری فرمانده سابق انتظامی کشور، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله اختری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی خمینی، استانداران قم و مازندران و تنی چند از اساتید حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی پرداخت و پس از ان نیز پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری قرآئت شد.

حجت الاسلام نظری منفرد نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله سلیمانی اظهار داشت: آیت الله سلیمانی انسانی شایسته، متین و باوقار بود و پس از انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف آن هم در استانی مانند سیستان و بلوچستان ۱۷ سال در آنجا ماند و عام و خاص را مجذوب خود می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت الله سلیمانی عمری را در راه خداوند و به مردم خدمت کرد که امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد از عمر خود درست استفاده کنیم.

وی بیان داشت: از احساسات مردم در شهرهای مختلف شمال کشور و در شهر قم باید تقدیر کرد که این حضور گسترده در مراسم‌های تشییع نشان دهنده این است که روحانیت واقعی در دل‌ها جا دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177096

مهمترین اخبار ایران و جهان: