نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 13:15

خراسان شمالی تبدیل به قطب سلول درمانی خواهد شد

بجنورد- خراسان شمالی به زودی قطب سلول درمانی و درمان بیماران صعب الاعلاج خواهیم شد و در این راستا فردا میزبان اساتید مراکز تحقیقاتی تهران هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شاهین فر صبح یک شنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه هفته سلامت اظهار داشت: زیرساخت و شالوده تمام اقدامات انجام شده در نظام سلامت، خدمت به مردم است و تمامی فعالیت‌ها بر مبنای همین امر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۲۵ غرفه در نمایشگاه هفته سلامت، گفت: بنای هفته سلامت عدالت در سلامت، دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است و چنانچه این امر محقق شود به عدالت دست یافته‌ایم.

وی افزود: دانشگاه از ظرفیت بیش از ۱۲ هزار نفر سفیر سلامت، ۳ هزار نفر داوطلب عرصه خدمت و ۷ هزار نفر پرسنل خود دانشگاه بهره می‌برد که در جای جای استان خدمت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: حرکت عظیمی به جهت ایجاد زیرساخت‌های درمانی با تکنولوژی بالا در حال انجام است و در این راستا دستگاه‌های پیشرفته‌ای به زودی به استان وارد می‌شوند.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی مادر و کودک، گفت: جوانی جمعیت شعار ما است و باید برای آن زیرساخت‌ها فراهم شود.

شاهین فر خاطرنشان کرد: کسانی که در فضای مجازی علیه این بیمارستان مشغول هستند، از روی مادران و کودکان خجالت بکشند و اجازه دهند زودتر کلنگ این پروژه بر زمین زده شود زیرا این بیمارستان شانس اول و آخر سلامت مادران و کودکان خراسان شمالی است.

وی افزود: در حوزه پژوهشی مشغول رایزنی برای ایجاد آزمایشگاه با تکنولوژی هایتک هستیم تا دیگر نگوییم خراسان شمالی استانی محروم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: به زودی قطب سلول درمانی و درمان بیماران صعب العلاج خواهیم شد و در این راستا فردا میزبان اساتید مراکز تحقیقاتی تهران هستیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای متعدد توسط دانشگاه، افزود: این دانشگاه تبدیل به کارگاه بزرگ ساختمانی شده و کمتر از یک سال دیگر ساخت تعدادی از ابنیه به پایان می‌رسد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ اکنون بیش از ۸۰ پروژه عمرانی در حال ساخت داریم.

شاهین فر با اشاره به ورود چند رشته تخصصی به دانشگاه تا پایان سال، گفت: ۴ رشته ارشد پرستاری در این راستا ایجاد خواهد شد.

وی ورود به حوزه بین المللی را دیگر دستاورد این دانشگاه عنوان کرد و گفت: نخستین نمایندگی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام به خراسان شمالی اختصاص یافت و اکنون با ۵۷ کشور جهان اسلام در تمامی حوزه‌ها در ارتباط هستیم.

شاهین فر در انتها تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۳ سال آتی جزو دانشگاه‌های پیشرو شمال شرق کشور هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177852

مهمترین اخبار ایران و جهان: