نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 14:36

ذخایر کالای اساسی در استان مرکزی از ۳۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت

استاندار مرکزی گفت: در پایان سال گذشته ذخایر کالای اساسی از جمله شکر، برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ از ۳۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش ذخیره داشت تا کالای مورد نیاز مردم در ماه رمضان و ایام نوروز بدون مشکل تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از فراهان فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در نشست شورای اداری فراهان اظهار کرد: سال گذشته توفیقات بسیار خوبی در سایه تلاش و پرکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان حاصل شد که گزارش آن به زودی منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: آشوب‌ها و ناامنی‌هایی که در برهه‌ای کشور را دچار حاشیه کرد، آثار نامطلوبی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بر جای گذاشت که هنوز هم کشور درگیر پیامدهای ناشی از آن است.

استاندار مرکزی بیان کرد: با وجود پیامدهای ناخوشایند ناآرامی‌ها اما استان به واسطه اقدامات ارزشمند دستگاه‌ها دستاوردهای ارزشمندی در حوزه اقتصادی کسب کرد که امیدواریم در سال جاری نیز تداوم یابد.

مخلص الائمه ادامه داد: استان مرکزی رتبه اول احیا و راه‌اندازی واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، رتبه اول حوزه فضای کسب و کار، در تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری رتبه برتر را کسب کرده است.

وی تأکید کرد: رفع تنش آبی در شهرها و روستاها مهم‌ترین طرح عمرانی کشور است که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آب و فاضلاب در سطح ۲۰ هزار روستا به اجرا درآمد و در ۱۰ هزار روستا اجرایی شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه چهارم طرح جهاد آبرسانی را کسب کرده است، گفت: ۱۵۵ روستا در استان دچار تنش آبی بود که با اجرای این طرح به نصف کاهش یافته است.

مخلص الائمه گفت: شهر زرندیه نیز دچار تنش آبی بود که مشکل آن نیز برطرف شده، در سال جاری پروژه بزرگ عمرانی با هدف رفع بحران آب در شهرستان ساوه اجرا خواهد شد که شامل انتقال آب از سد کوچری به ساوه است.

وی بیان کرد: ۱۲۵ درصد رشد خرید گندم در سال گذشته محقق شد که بیش از دو برابر میانگین کشوری بود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته ذخایر کالای اساسی از جمله شکر، برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ  از ۳۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش ذخیره داشت تا کالای مورد نیاز مردم در ماه رمضان و ایام نوروز بدون مشکل تأمین شود.

مخلص الائمه افزود: با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، فاصله طی شدنی است و باید بر موفقیت ها بیافزاییم.

وی گفت: سال گذشته استان کارگاه فعالیت‌های عمرانی بود، حجم بودجه عمرانی وارد شده به استان معادل چند سال گذشته بود که آثار و برکات آن قابل رویت بود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1111096

مهمترین اخبار ایران و جهان: