نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 09:45

رقابت ۲۸۵ کاندیدا بر سر ۱۲۵ کرسی در انتخابات پارلمانی ترکمنستان

انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی ترکمنستان ساعت 7 صبح به وقت محلی در سراسر این کشور آغاز و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ساعت 7 صبح امروز در سراسر ترکمنستان مردم برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان و شوراهای محلی به پای صندوق‌های رای رفتند.

امروز علاوه بر هفتمین دور انتخابات پارلمانی ترکمنستان همچنین انتخابات نمایندگان شوراهای استانی، شهری، نواحی و روستایی نیز در حال برگزاری است.

در جریان انتخابات پارلمانی امروز 258 نامزد (218 مرد و 40 زن) برای کسب 125 کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حزب دموکرات 97 نفر، حزب صنعتگران و کارآفرینان 51 نفر و حزب کشاورزی 27 نفر نامزد برای شرکت در انتخابات کنونی پارلمانی معرفی کرده‌اند. 83 نفر باقی مانده نیز از گروه‌های مستقل ترکمنستان معرفی شده‌اند.

برای نظارت بر انتخابات هیئت ناظران کشورهای مستقل مشترک المنافع به ریاست «سرگئی لبداف» دبیرکل این اتحادیه در ترکمنستان قرار دارد.

علاوه بر آن هیئت‌های از سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان کشورهای ترک، سازمان همکاری‌های شانگهای، سازمان همکاری اسلامی و همچنین تعدادی از کشورها بر انتخابات امروز نظارت می‌کنند.

همچنین نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم عشق آباد و رسانه‌های خارجی نیز برای شرکت در انتخابات امروز به عنوان ناظر دعوت شده‌اند.

در مجموع در سراسر ترکمنستان 2 هزار و 644 صندوق رای و همچنین 42 شعبه اخذ رای دیگر در نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در خارج از کشور افتتاح شده‌اند.

بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان، تعداد کلی افراد واجد شرایط رای‌دهی در ترکمنستان 3 میلیون و 496 هزار و 475 نفر است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1110452

مهمترین اخبار ایران و جهان: