نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 11:33

بی‌حجابی حرام سیاسی و قانونی است/

مشهد - نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، بی‌حجابی حرام سیاسی و قانونی است لذا باید با حرام سیاسی و قانونی مبارزه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در خطبه نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال به دلیل علاقه‌ای که به بندگانش دارد، عید سعید فطر را برای ما قرار داده است، بنابراین باید از این مناسبت شادی به خوبی مراقبت و تلاش کنیم تا آن را به مصیبت و عزا تبدیل نکنیم.

وی افزود: حجاب یکی از مسائل مهم امروز جامعه است که در واقع یک واجب شرعی بوده و رعایت آن برای تمامی مسلمانان واجب است، در همین راستا تصمیم قرارگاه حجاب در خصوص محرومیت افراد بی حجاب از خدمات اجتماعی، منافاتی با قانون ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه برخی افراد و حقوق‌دانان می‌گویند طبق اصول ١٩ و ٢٠ قانون اساسی، محرومیت افراد بی‌حجاب از خدمات اجتماعی خلاف قانون است، تصریح کرد: طبق این اصول قانونی افراد به دلایل دینی، مذهبی و سیاسی نباید از حقوق اجتماعی محروم شوند، این درحالی است که محرومیت افراد بی‌حجاب از خدمات اجتماعی به دلیل بی‌دینی نیست بلکه این افراد به دلیل قانون شکنی از خدمات محروم می‌شوند.

وی تصمیم قرارگاه حجاب مبنی بر محرومیت این افراد از خدمات اجتماعی را به منظور جلوگیری از برخورد عوامل انتظامی و رویارویی با این افراد اعلام کرد و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، بی‌حجابی حرام سیاسی و قانونی است لذا باید با حرام سیاسی و قانونی مبارزه شود.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در حقوق اجتماعی حق حیات و زندگی از تمام حقوق دیگر بالاتر است، اینکه چرا قاتلان اعدام می‌شوند به این دلیل است که آن‌ها با آدم‌کشی حق خود از شئون اجتماعی را از بین می‌برند؛ بنابراین قانون شکنان نیز با تخلف از قانون حق اجتماعی خود را از بین می‌برند و بی‌حجاب نیز با تخلف از قانون حق اجتماعی خود را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه حرمت جامعه باید حفظ شود، تاکید کرد: اگر با قانون شکنی حرمت اجتماعی از بین برود، حق اجتماعی نیز از بین می‌رود؛ بی حجابی در جامعه ناهنجاری است و بی حجاب ضد قانون و حجاب نیز قانون است، بنابراین یک نظام اسلامی در مقابل عنصر متخلف از قانون باید با قدرت برخورد کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1164152

مهمترین اخبار ایران و جهان: