نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 18:50

۲۰ حلقه چاه آب شرب در نیمه اول سال در گلستان افتتاح می شوند

گرگان- مدیر عامل شرکت اب منطقه‌ای گلستان گفت: تا پایان تابستان ۲۰ حلقه چاه آب شرب و ۲۱ هزار مترمکعب مخزن آماده اتصال به شبکه توزیع آب آشامیدنی گلستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حسینی عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای تابستان امسال، ۲۰ حلقه چاه به علاوه پنج مخزن به ظرفیت ۲۱ هزار مترمکعب و ۱۸ کیلومتر خطوط انتقال در حال انجام است که بخشی از موارد در فروردین به اتمام رسیده و بقیه موارد هم در ماه‌های بعدی به نتیجه می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: چهار مخزن در گرگان شامل یک مخزن ۱۰ هزار و دو مخزن پنج هزار و یک مخزن دو هزار متر مکعبی هم تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: سال گذشته با اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب در استان توسط شرکت آب منطقه‌ای، ۱۷ حلقه چاه، دو مخزن به ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب و ۲۰ کیلومتر خطوط انتقال در ابعاد مختلف انجام و خوشبختانه بخشی از مشکلات شرب حل شد.

حسینی گفت: تخصیص باقی مانده اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای و اب و فاضلاب گلستان نقش بسزایی در تسریع و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در سال آبی جاری تا پایان اسفندماه، مقدار بارندگی تجمعی در گلستان ۱۸۴ میلی متر ثبت شده که نسبت به آمار بلندمدت، ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163496

مهمترین اخبار ایران و جهان: