نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 14:30

یک واحد مرغداری ۲۷ هزار قطعه‌ای در زاهدان به بهره‌برداری رسید

زاهدان- یک واحد مرغداری ۲۷ هزار قطعه‌ای در آستانه عید سعید فطر در زاهدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنج شنبه و با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان بخش کشاورزی استان، با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، احیای یک واحد مرغداری ۲۷ هزار قطعه‌ای در شهرستان زاهدان به اتمام رسیده و به مدار تولید پیوست.

استاندار سیستان و بلوچستان در جریان این برنامه گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر تولید، از جمله مهم‌ترین اولویت‌ها و راهبردهای بخش کشاورزی این استان است.

محمد کرمی تصریح کرد: توجه به مزایای متعدد صنایع تبدیلی از جمله ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و هدر رفت محصولات کشاورزی، توسعه و گسترش این صنایع، راهی در راستای رشد اقتصادی و تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «مهار تورم و رشد تولید»، نشان دهنده نقش و اهمیت تولید در رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم است.

استاندار سیستان و بلوچستان مردمی کردن اقتصاد را از عوامل مهم رشد تولید عنوان و تاکید کرد: در تلاش هستیم حضور مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی استان بیشتر شود چرا که تنها راه اعتلای اقتصاد و توسعه این منطقه مارکت آنان بوده و برای عملی شدن آن، راهی جز کاهش مداخله دولت در اقتصاد نداریم.

صدور ۸۶۱ موافقت اصولی برای احداث مرغداری در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با بیان گزارشی از روند توسعه واحدهای مرغداری در استان، گفت: به منظور خودکفایی در تولید گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸۶۱ موافقت اصولی برای احداث مرغداری در نقاط مختلف این خطه پهناور صادر شده است.

سید محمدرضا سیدحسینی افزود: کار ساخت و تجهیز ۱۰۵ واحد مرغداری جدید الاحداث به اتمام رسیده و با جوجه ریزی همه این واحدها بخش عمده کمبود مرغ در استان با همت مرغداران سیستان و بلوچستان تأمین خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161852

مهمترین اخبار ایران و جهان: